کد خبر: 826887
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
عضو شورای شهر اردبیل:
عضو شورای شهر اردبیل گفت: احداث پل داروپخش در اردبیل اقدامی غیر کارشناسی بوده و به هیچ وجه با معیارها و اصول ترافیکی همخوانی ندارد.

به گزارش جوان از اردبیل، محمد اصلانیان در نشست با دبیران سازمان‌های مردم نهاد در اردبیل اظهار کرد: با توجه به تجربه طولانی که در مدیریت راهنمایی و رانندگی داشتم، سال‌ها در شورای شهر به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک انجام وظیفه می‌کردم اما در سال چهارم شورای چهارم این مسؤولیت را از بنده به رغم سابقه طولانی گرفته و به خاطر برخی اتفاقات استیضاح شهردار ما را به هیچ کمیسیونی راه ندادند.

وی با بیان اینکه استیضاح شهرداری اردبیل یک کار شتاب‌زده و روند غیر قانونی را طی کرده است، گفت: چهار نفر از اعضای شورای شهر که یکی از آنها نیز خود بنده بودم، با استیضاح شهردار به جد مخالفت کردیم و بالاخره همه به حقانیت فعالیت و تلاش شهرداری و غیر قانونی بودن روند استیضاح آگاه شدند.

فرهنگ ترافیک در اردبیل در حد صفر

رئیس پلیس سابق راهور اردبیل با بیان اینکه فرهنگ ترافیک و همچنین آموزش در این حوزه در حد صفر است، تصریح کرد: بنده که خود افسر راهنمایی و رانندگی هستم در خیابان‌ها از بابت تردد روزانه زجر می‌کشم چرا که نه رانندگان و نه عابران پیاده اصول و قواعد راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند.

اصلانیان با بیان اینکه به هیچ وجه شهرک‌های جدید اردبیل روی اصول درست شهرسازی بنا نشده‌اند، افزود: ما در تقویت و توسعه فرهنگ ترافیک و آموزش در این زمینه با ضعف آشکاری روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود این ضعف را با تقویت برنامه‌های آموزشی به نحوی جبران کنیم.

وی به ضرورت صیانت و حفاظت از آثار و ابنیه‌های تاریخی به ویژه حریم بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و ادامه داد: شورای شهر به هیچ وجه در کار مدیریتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این حوزه دخالتی نمی‌کند.

اصلانیان با بیان اینکه این مجموعه باید براساس ساماندهی فضاهای اطراف به شکل شایسته مورد صیانت و مدیریت قرار گیرد، بیان کرد: تا زمانی که لایحه مدیریت واحد شهری در مجلس به تصویب نرسد، بسیاری از خلأها و نارسایی‌ها را در این حوزه شاهد می‌شویم.

عضو شورای شهر اردبیل با رد برخی از اظهارات در باب ارتباط خارج از قواعد اعضای شورای شهر با پیمانکاران و برخی زد و بندهای احتمالی در این زمینه اضافه کرد: بنده چنین چیزی را ندیده‌ام و به جرأت اعلام می‌کنم که چنین تخلف و زد و بندی در شورای شهر اردبیل امکان‌پذیر نیست.

وی با اعلام آمادگی اعضای شورای شهر برای سنگ‌فرش قسمتی از هسته مرکزی شهر برای راحتی تردد گردشگران داخلی و خارجی ادامه داد: بنده بارها در شورای ترافیک اعلام کرده‌ام که بهتر است به جای تردد اتوبوس در هسته مرکزی شهر از ون استفاده شود.



اجرای بی.آر.تی در اردبیل تصویب نشده است

رئیس سابق کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل در مورد اجرای طرح بی‌.آر.تی در خیابان‌های شهر اردبیل اظهار کرد: چنین چیزی تاکنون در شورای ترافیک و پارلمان محلی مطرح نشده و به تصویب نرسیده است.

اصلانیان با بیان اینکه زمانی اجرای خط منوریل در اردبیل با همکاری شرکت ترک مطرح بود که این موضوع نیز از دستور کار خارج شده است، تصریح کرد:‌ به دلیل عرض کم خیابان‌ها امکان اجرای طرح‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر امکان‌پذیر نیست.

وی با غیر کارشناسی توصیف کردن احداث پل داروپخش در اردبیل گفت: احداث چنین پلی آن هم در محل کنونی اصلاً گره از بار ترافیکی شهر اردبیل را در حاشیه باز نمی‌کند.

اصلانیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بنده به احداث چنین پلی که غیر کارشناسی است، رأی مخالف دادم و موافق احداث آن نبودم که به جای آن می‌توانستیم با طرح‌های دیگر گره ترافیکی حاشیه شهر را باز کنیم.

وی با بیان محدودیت فصل کاری در اردبیل و متوقف شدن اجرای برخی از پروژه‌ها بیان کرد: احداث پل قدس زمانی با شش میلیارد تومان با همکاری مؤسسه نینوا به راحتی امکان‌پذیر بود ولی الان احداث آن چندین میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که البته شهرداری با همکاری پیمانکار شرکت آتیه شهر کار را در این زمینه شروع کرده است.

اصلانیان در مورد مناسب نبودن تابلوهای راهنمای گردشگران در داخل شهر اضافه کرد: شهرداری نسبت به نصب تابلوهای بزرگ در فضاهای مختلف اقدام کرده و آمادگی توسعه این برنامه را دارد.

عضو شورای شهر اردبیل به ضعف شهرداری در مجموعه سازمان فرهنگی، ورزشی و ضرورت تعامل بیشتر با جوانان و تشکل‌های مردم نهاد اشاره کرد و ادامه داد: ما به پیشنهاد جوانان از شهرداری می‌خواهیم تا گروه مشاوران جوان و اتاق فکری را در این زمینه راه‌اندازی کند.

در این جلسه دو ساعته تعداد زیادی از جوانان و دبیران سازمان‌های مردم نهاد سؤالات متعدد خود را از محمد اصلانیان عضو با سابقه شورای شهر مطرح کرده و این عضو شورا نیز به این سؤالات پاسخ داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر