کد خبر: 824088
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
وعده‌هاي انتخاباتي دولت براي زنان هم محقق نشد
دبير فراكسيون زنان و خانواده مجلس با اشاره به اشتغال ۳۵ درصدي زنان تحصيلكرده در كشور گفت: از اين ميزان تنها ۱۵ درصد در دستگاه‌هاي دولتي مشغول به كار هستند.
معصومه آقاپور گفت: زنان تحصيلكرده ايران از قابليت‌هاي زيادي برخوردارند، اين در حالي است كه تنها ۳۵ درصد از زنان تحصيلكرده وارد كار مي‌شوند و از اين ميزان فقط ۱۵ درصد در دستگاه‌هاي دولت هستند.  وي با تأكيد بر لزوم حمايت از زنان شاغل و تصويب طرح‌هايي در پشتيباني از مادران شاغل ادامه داد: در حال حاضر قانون ۹ ماهه مرخصي زايمان الزامي نيست. اگرچه چندين بار لوايحي در مجلس آمده و مجلس مصوباتي داشته است، اما به دليل بار مالي تحميلي براي دولت، شوراي نگهبان آن را رد كرده است. در حال حاضر دولت و دستگاه‌ها مكلف به اجراي اين قانون نيستند، با اين حال در برخي دستگاه‌هاي دولتي و وزارتخانه‌ها و همچنين سازمان‌هاي نظامي در حال اجراست. 

دبير فراكسيون زنان و خانواده مجلس تأكيد كرد: مابه التفاوت مرخصي شش ماهه و ۹ ماهه زايمان بايد از سوي دولت پرداخت شود و اين بار مالي زيادي را مي‌طلبد. همچنين اين رقم در بخش خصوصي بايد از سوي كارفرما پرداخت شود و در اينجاست كه مشكلات مادران شاغل بيشتر مشاهده مي‌شود.  به گزارش خبرگزاري مهر، آقاپور خاطر نشان كرد: فراكسيون زنان مجلس به شدت پيگير اين قضيه است تا به نوعي حمايت از مادران شاغل انجام شود.  وي با اشاره به بررسي برنامه ششم توسعه در كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي گفت: در برنامه ششم توسعه حمايت از زنان بي‌سرپرست و بدسرپرست در اولويت قرار گرفته و اين موضوعات در كميسيون تلفيق در حال بررسي است. اميدواريم در طول برنامه ششم، بخشي از مشكلات زنان از اقشار مختلف حل شود و آثار تصميمات مسئولان در دولت و مجلس براي جامعه زنان كشور ملموس باشد.  اين آمار در حالي است كه دولت از ابتداي سال 92 بر بهبود فضاي كسب و كار براي زنان تأكيد كرده است. در ماه‌هاي پاياني دولت، هنوز هيچ اتفاق خاصي در اين حوزه نيفتاده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار