کد خبر: 823460
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
فرمانده سپاه ناحیه شبستر خبر داد
فرمانده سپاه ناحیه شبستر گفت: در آستانه سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) پیکر مطهر چهار شهید گمنام وارد شهرستان شبستر شده و مردم شهید پرور افتخار میزبانی این عزیزان را پیدا خواهند کرد.

صفر رزمی  به مناسبت هفته بسیج در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان چهار شهید گمنام به شهرستان شبستر انتقال خواهند یافت و در ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) دو شهید در تسوج و دو شهید در صوفیان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد، و با دفن آنان تعداد شهدای گمنام دفن شده در این شهرستان به 13 شهید والامقام خواهد رسید.

وی شهدای گمنام را نماد پایداری ایران دانست و خاطرنشان کرد: دو شهیدی که در تسوج دفن خواهند شد 16 و 19 ساله هستند که در عملیات خیبر و والفجر8 به شهادت رسیده‌اند و دو شهید دیگر که در صوفیان دفن می‌گردند 23 و 21 ساله هستند که در جزیره مجنون و فکه به شهادت رسیده‌اند.

تقارن هفته بسیج با اربعین حسینی ظرفیتی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت

فرمانده سپاه ناحیه شبستر  سخن می گفت از اجرای 200عنوان برنامه در هفته بسیج این شهرستان خبر داد و گفت: امسال هفته بسیج که با شعار "بسیج خدمتگذار و انقلابی" نامگذاری شده است، دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی مزار شهداء، نشست‌های بصیرتی، عصر شعر، افتتاح برخی پایگاههای مقاوت، نشست حلقه‌های صالحین، اهدا سبد کالا و جهیزیه، برگزاری یادواره شهدا، برپایی نمایشگاه فرهنگی در مساجد و پایگاه های بسیج و همایش بزرگ بسیجیان در پنج آذر از مهمترین این برنامه‌هاست.

وی تقارن آغاز هفته بسیج با اربعین حسینی را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و روحیه بسیجی در کنار عشق حسینی(ع) دانست و افزود: برنامه های هفته بسیج در شهرستان با برنامه های دهه آخر ماه صفر هم راستا خواهد بود لذا امیدواریم این تقارن در جذب هرچه بیشتر مردم به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هفته بسیج کمک کند.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر در تشریح برنامه‌های عمومی سایر روزهای هفته بسیج، عنوان کرد: علاوه بر برپایی  نمایشگاه فرهنگی در مساجد و پایگاه‌ها، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری  نشست حلقه صالحین در هیئت های منتظران موعود(عج)، برگزاری پایگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های خانواده و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان در زمره برنامه‌های عمومی هفته بسیج شهرستان شبستر هستند.

رزمی درباره برنامه‌های ورزشی و تفریحی این هفته نیز، افزود: پیاده‌روی و کوه پیمایی عمومی با حضور مردم و بسیجیان اقصی نقاط شهرستان، برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری نهادهای ذیربط در کنار مسابقات فرهنگی در هفته بسیج انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر گفت: از دیگر برنامه‌های محوری هفته بسیج این شهرستان می‌توان به برگزاری گردهمایی بزرگ بسیجیان، مدافعان حرم و تجمع اقتدار با حضور صدها تن از بسیجیان از جمله بسیج ادارات، ناحیه مقاومت، پایگاه‌های بسیج، بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی، جامعه بسیجیان و... اشاره کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بیان داشت: هفته بسیج از نظر 38 سال حضور مقتدرانه حفاظت و حراست از کشور و تاثیر در پیشرفت نظام و انقلاب دارای اهمیت ویژه ای است چراکه خود بسیج حادثه بی نظیری در کشور به شمار می رود که از حقیقت یک نظام با بهترین عناصر بدون تعیین حد و مرز دفاع می کند.

رزمی با اشاره به نقش و جایگاه بسیج، ابراز داشت: در دوران تداوم انقلاب در زمینه های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و پیشرفت های علمی که در کشور انجام شد نقش بسیج بسیار ویژه و غیرقابل انکار است و همین امر باعث شد تا بسیج به عنوان برگ برنده انقلاب به همگان معرفی شود.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر در ادامه تصریح کرد: بسیج در ریل گذاری مسیر انقلاب سهم مهمی را ایفا کرد و دشمن با در نظر گرفتن این جایگاه که بسیج در حفظ و تامین منافع ملی اهتمام دارد، می کوشد تا با وارد کردن ضربه این نقش را کمرنگ جلوه دهد و باید توجه داشت انکار بسیج و بی احترامی به آن نابخردانه یا خائنانه است و بسیج با توجه به جایگاه مردمی، مکتبی و بی‌بدیل بودن نباید سازمان بنامیم بلکه یک نهاد متشکل از ایمان، تعهد و ولایت مداری است.

نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی

این مسئول تقویت روحیه استکبار ستیزی و مقاومت، تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی و نقش بسیج در آن، نمایش اقتدار و آمادگی بسیج، تبیین توانمندی های بسیج در مقابل نفوذ دشمن را از اهداف برگزاری برنامه های هفته بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: بسیج یادگار امام (ره) و شجره طیبه ای است که با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب تشکیل شده و به عنوان بازویی قدرتمند در کنار دولتمردان و در راستای برطرف کردن نیازهای نظام جمهوری اسلامی حضوری فعال دارد.

رزمی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبری است همواره در دستور کار برنامه های سپاه بوده و در سال‌جاری اعتباراتی که برای طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان پیش بینی و تاکنون مبلغ شش میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند که رقم معرفی شده تا پایان سال سه برابر خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر از تبدیل تهدید و تحریم های استکبار جهانی علیه ایران، به فرصت استثنایی و توفیق در استقلال کشور با ارشاد و رهنمودهای رهبری یاد کرد و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و نقش آفرینی‌های این نیرو در هشت سال دفاع مقدس و صحنه‌های بعد از جنگ، بسیج را کلید طلایی کشور عنوان کرد و از تبعیت کامل بسیجیان از فرمانده کل قوا و آمادگی برای اجرای فرامین ایشان در دفاع از اسلام و تشیع تا سرحد جان، سخن گفت.

وی با اشاره به موضوع تحریم و جنگ اقتصادی دشمن و اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: بسیج ظرفیت بسیار عالی برای خنثی کردن فشار تحریم و اجرا نمودن اقتصاد مقاومتی به نحو احسن می باشد و این موضوع برای مسئولان قابل توجه است.

رزمی اظهار کرد : تقویت روحیه استکبار ستیزی، تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نقش بسیج در تحقق آن و نمایش اقتدار و آمادگی بسیجیان در قالب بسیج اقشار مختلف از جمله رویکردهای اساسی در برنامه‌های هفته بسیج است.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: دامنۀ بسیج در همه اقشار جامعه ظهور و بروز پیدا کرده و امروز کلیه گروه‌های اجتماعی، اعم از دانش‌آموزان، دانشگاهیان، اساتید، کارگران و کارمندان مجذوب این فرهنگ شده‌اند و هفته بسیج نیز فرصتی برای گرامیداشت این جایگاه و مکتب اصیل و ارزشی به شمار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر