کد خبر: 822649
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
در نشست هماهنگی صادرات شیرخشک استان اصفهان مطرح شد؛
نشست هماهنگی صادرات شیرخشک استان اصفهان با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیر نفتی و ایجاد بازار صادراتی برای شیرخام دامداران استان اصفهان با هیئت تجاری از کشور روسیه درخواست کننده شیر خشک اصفهان در محل مجموعه سنبله سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان برگزار شد .
در این نشست کریمیان- رئیس سازمان  جهادکشاورزی استان اصفهان گفت : در فرآیند تولیدات کشاورزی استان و بویژه محصولات کشاورزی قابل صادرات به دو اصل توجه داریم ، اول تولید پایداری محصول و دوم رعایت کیفیت استاندارد محصول.
وی در ادامه افزود : بالغ بر14 درصد شیرخام با کیفیت کشور در استان تولید می شود و برای تحقق صادرات محصولات دامی بویژه شیرخشک استان اصفهان با استفاده از همه ظرفیت های قانونی ،سعی در تسهیل و تسریع این امر داریم  .
دکتر موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان نیز در سخنانی گفت: استاندارهای دامپزشکی محصولات دامی استان در شرایط خوبی است و برای صادرات محصولات کشاورزی استان به ویژه شیر خشک مورد تقاضای کشور روسیه  با رعایت  استاندارهای  سلامت و غرنطینه دامپزشکی اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهیم.
وی در ادامه افزود:برای صادرات محصولات پروتئنی دامی  بین ایران و روسیه   تفاهم نامه ای بین دو کشور منعقد شده است که با رعایت مجموع قوانین حاکم بر سلامت  محصول شیر تولید استان  از ابتدای تولید تا پایان عرضه به بازار مصرف ،صادرات  این محصول را شاهد باشیم.
دربخشی از این نشست آقای آمایاک مدیرعامل شرکت نورد گروپ روسیه گفت: کشور روسیه شیرخشک خود را از کشورهای بلاروس آرژانتین ترکیه و لهستان تهیه می کند و ظرفیت استفاده از شیر خشک  با کیفیت  استان اصفهان تاسقف 10 هزارتن در کشور روسیه وجود دارد.
همچنین آقای آنتول الکساندرویچ مدیربازرگانی مجتمع فروشگاه های مگنت روسیه درخواست شیرخشک از شرکت آریان لبن اصفهان را بصورت ویژه خواستار شد.
شایان ذکر است،قبل از این نشست این هیئت تجاری روسیه از کارخانه آریان لبن نقش جهان تولید کننده شیرخشک صنعتی بدون چربی و پرچربی و پودر پنیر ، خامه و کره ؛ دارای ظرفیت 800 تن شیرروزانه و تولید حدود 60 تن شیرخشک در روز را از نزدیک بازدید نمودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار