کد خبر: 822000
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
بازدید رئیس پلیس آگاهی ناجا از غرفه روزنامه جوان
رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: شبکه های مجازی یک تکنولوژی جدید است و طی چند سال گذشته استفاده از آن در جامعه بسیار گسترده شده و تنها راهکار ما در رابطه با این موضوع سرعت عمل بالا در پلیس آگاهی است.

برای جلوگیری از بروز شایعه مردم باید با پلیس همکاری کنندسردار محمد رضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا ضمن بازدید از غرفه «روزنامه جوان» در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود گسترش شبکه های مجازی و سرعت انتشار در اخبار و تصاویر، زمینه بروز شایعه به وجود می آید، پلیس آگاهی چه برنامه ای در این خصوص دارد، گفت: شبکه های مجازی یک تکنولوژی جدید است و طی چند سال گذشته استفاده از آن در جامعه بسیار گسترده شده و تنها راهکار ما در رابطه با این موضوع سرعت عمل بالا در پلیس آگاهی است.

 

مقیمی افزود: قاعدتا با وجود گستردگی فضاهای مجازی در جامعه، همه مردم و خصوصا جوانان وقایع جامعه را به سرعت و به صورت آنلاین در شبکه های مجازی قرار می دهند و اخبار دست به دست می چرخد. این در حالی است که حوادث باید در سیر مراحل قانونی قرار گیرد و وارد حوزه انتظامی شود. با وجود سرعت انعکاس اخبار در شبکه های مجازی، پلیس آگاهی هر قدر هم که سرعت عمل خود را بالا ببرد، نمی تواند با این تکنولوژ ی برابری کند.

 

رئیس پلیس آگاهی با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد شایعه در جامعه، مردم باید با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند، گفت: مردم برای کمک به پلیس، باید در لحظه وقوع حادثه به سرعت خبر را به نیروی انتظامی انعکاس دهند و قاعدتا نیروی انتظامی باید به سرعت در صحنه حاضر شود.

 

وی از استفاده تکنولوژی های جدید در مجموعه پلیس آگاهی خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از تکنولوژی های جدید در مجموعه پلیس همکاران ما به سرعت در صحنه جرم حضور پیدا کنند و اخبار به سرعت انتقال داده می شود.

 

سردار مقیمی با تاکید بر اینکه کار پلیس آگاهی ابتدا از صحنه شروع می شود و مردم هنگام مشاهده حوادث نباید به صحنه ورود پیدا کنند تا سرنخ های ما از بین نرود، گفت: ما مدعی هستیم که صحنه حوادث با ما صحبت می کند اما با ورود افراد مختلف به صحنه، سرنخ ها کم رنگ می شود اما اگر صحنه دست نخورده بماند نتیجه زودتر و بهتری به دست می آوریم.

 

رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: ما در سال گذشته کشفیات زیادی را از جای کفش داشتیم و با جای کفش، فرد مجرم را شناسایی کردیم، اما با ورود افراد به صحنه جرم آثار از بین می رود بنابراین خواهش ما این است که در این موقعیت ها مردم مشارکت داشته باشند و قبل از اطلاع رسانی در شبکه های مجازی افراد مسئول در این حوزه را مطلع کنند تا مسئولین هم بتوانند با حرکت مناسب اقدامات لازم را انجام دهند.

سردار مقیمی همچنین در خصوص مبارزه با قاچاق کالا گفت: نمودار مبارزه با قاچاق کالا روند رو به رشدی داشته و توانسته ایم برخوردهای مناسبی را با قاچاقچیان داشته باشیم. کما اینکه همه را نباید در پلیس آگاهی دید مثلا مناطق آزاد چند تن کالا وارد آن می شود قاعدتا بعضا آنها خرد می آید و برخی به صورت مسافری به کشور ورود پیدا می کنند و در نهایت این حجم عظیمی از قاچاق کالا می شود. به همین جهت همه سازمان ها درگیر مبارزه با قاچاق کالا هستند و همه باید به جهتی حرکت کنیم تا بتوانیم با قاچاقچیان دانه درشت برخورد کنیم.

 

  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر