کد خبر: 821848
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
بازدید سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از غرفه روزنامه جوان
نقوی حسینی با اشاره به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهور امریکا گفت: حضرت آقا فرمودند اگر امریکایی ها توافق را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم. بنابراین استراتژی ما در این زمینه روشن است.
استراتژی ما مقابل ترامپ روشن استسخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهور امریکا گفت: حضرت آقا فرمودند اگر امریکایی ها توافق را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم. بنابراین استراتژی ما در این زمینه روشن است.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن حضور در بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه «روزنامه جوان» بازدید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: آنچه در امریکا اتفاق افتاد اعلام نارضایتی مردم این کشور از حاکمیت آن است این در حالی است که در امریکا آدرس دیگری وجود ندارد و در واقع مردم به حاکمیت رای منفی می دهند اما به دامن طرف مقابل می روند چون در امریکا راه دیگری وجود ندارد.

نقوی حسینی افزود: در امریکا یا باید به دموکرات ها رای داد یا به جمهوری خواهان. بنابراین این مشکل امریکا باید حل شود؛ چرا که دموکرات یا جمهوری خواه بودن آن فرقی نمی کند. مسلم است که در انتخابات این دوره چهره انتخابات امریکا کاملا روشن شد چون هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان معتقد به تقلب بودند و در حال حاضر این سوال برای افکار عمومی به وجود آمده که مگر افراد دیگری انتخابات را برگزار می کنند.

وی گفت: هر دو جناح به تقلب اعتراف می کنند و این اتفاقات از قبل قابل پیش بینی بود. اما در خصوص انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور باید گفت ما اعتقاد داریم اصول سیاست خارجه امریکا ثابت است این اصول هم مبتنی بر دخالت، تجاوز، سلطه گری، غارت و بریدن سر ملت هاست منتها دموکرات ها با پنبه سر یکدیگر را می برند و غارت می کنند و جمهوری خواهان با چاقو وخشونت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه ترامپ پیش از این اعلام کرده بود پس از پیروزی در انتخابات، توافق را پاره می کند، اظهار داشت: ترامپ در خصوص برجام دو راه بیشتر ندارد یا در چارچوب این توافق بین المللی حرکت کند، چون برجام توافق با امریکا نیست. اگر چه برخی در داخل سعی می کردند امریکا را کدخدا جلوه دهند اما برجام با 1+5 توافق شده و شورای امنیت، اتحادیه اروپا و مجامع بین المللی هم پشت آن قرار دارند. بنابراین امریکا یا در قالب همین توافق همراه با مجامع بین المللی و افکار عمومی جهانی حرکت می کند که فقط با عهدی های آنها مشکل داریم یا به طور کل مقابله می کند. در هر صورت استراتژی ما در این زمینه شفاف است و مقام معظم رهبری با نگاه تیزبینی که نسبت به این موضوع دارند پیش بینی کردند و فرمودند اگر آنها توافق را پاره کردند ما توافق را آتش می زنیم.

وی تاکید کرد: استراتژی ما هم برای مقابله و هم برای همکاری روشن است و اما بهتر است امریکا در قالب توافق حرکت کند، چون نه به نفع منافع ملی امریکاست و نه به نفع سیاست خارجه آنها. اما اگر آنها بنا داشتند توافق را پاره کنند ما آمادگی آتش زدن آن را داریم.

نقوی حسینی همچنین در خصوص فیش های نجومی گفت: به نظر می رسد باید روحیه اشرافی طلبی و تجمل گرایی اصلاح شود چرا که اگر جلوی حقوق های نجومی گرفته شود، دزدی و اختلاس دیگری صورت می گیرد. بنابراین ابتدا باید این روحیه اصلاح شود و با دارندگان این روحیه برخورد شود.مقام معظم رهبری از طرح انقلابی گری و غیر انقلابی گری بودن همین است چون تجمل گرایی و رفاه طلبی و اصولگرایی و اصلاح طلبی نمی شناسد و فساد، فساد است.

نماینده مردم ورامین اظهار داشت: در خصوص حقوق های نجومی واقعا مجلس و دولت باید اراده جدی داشته باشند این موضوع بسیار تکرار و درواقع عادی سازی شده و اگر گفته شود فلانی 50 میلیون حقوق در ماه می گیرد خیلی برای ما تعجب برانگیز نیست. اما به طور کل کمیسیون اصل 90 به این موضوع ورود و گزارش کامل خود را تهیه کرد و در صحن علنی قرائت شد و گزارش و مستندات با همه مصدایق هم تقدیم دستگاه های مربوطه شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر درآمدها و قراردادهای میلیاردی از غار علیصدر و تصمیم مجلس در این خصوص گفت: بحث غار علیصدر بسیار عجیب بود، درآمدها و قراردادهای میلیاردی تعجب برانگیز است. این هفته مجلس تعطیل بوده و جلسه ای نداشته است و هفته آینده کمیسیون ها تشکیل می شود و این موضوع مورد بررسی قرار می دهد.    

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
مرگ برترامپ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
برو قوی شو اگر که راحت جان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است

کاش سیمان پر نمی کردیم .......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار