کد خبر: 821430
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
بازدید مرتضی طلایی از غرفه «روزنامه جوان»
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شما شهردار بودید عملکرد شورا را چطور ارزیابی می کردید، گفت: بین 30 تا 50 درصد عملکرد شورا را نمی پسندم.
برخی شورا را باشگاه سیاسی اشتباه گرفته اندعضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شما شهردار بودید عملکرد شورا را چطور ارزیابی می کردید، گفت: بین 30 تا 50 درصد عملکرد شورا را نمی پسندم.

 

مرتضی طلایی، عضو شورای شهر تهران در سومین روز از بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزرای ها بازدید کرد و در غرفه «روزنامه جوان» حضور پیدا کرد.

 

طلایی در جریان حضور در غرفه «روزنامه جوان» با اشاره به عملکرد شورای شهر تهران گفت: به نظر می رسد عملکرد شورا را باید فرایندی ببینیم نه پازلی، به این دلیل که سلسله اقداماتی که در شورا از ابتدا صورت گرفته روند رو به رشد و تکاملی داشته است. در واقع وقتی گزارش تلفیق سال 94 ارائه شد در مقایسه با گزارش تلفیق سال های 87 و 86 خیلی تغییر پیدا کرده بود و وضعیت شورا بهتر شده است بنابراین اگر ما شورا را خطی ببینیم باید گفت شورا در استمرار و در امتداد اقداماتی که در دوره های قبل صورت گرفته حرکت کرده است.

 

 

عضو شورای شهر تهران افزود: اشکالی که به شورای چهارم وارد شود و هر از گاهی شورا و افکار عمومی را رنج می دهد کشاندن حاشیه های سیاسی به شوراست. این ناشی از وجود برخی از افرادی است که شورا را با باشگاه سیاسی اشتباه گرفته اند. فکر نمی کنم جامعه علاقه مند به کارکرد سیاسی شورا باشد. شاید بگوییم برخی از رفتارهای دوستان ما به نوعی کشاندن مسئله محلی و تهران به سمت مسئله سیاسی و کلان دولت است مثلا در خصوص یک موضوع عضوی از شورا تذکر می دهد و فرد دیگری برداشتش این است که دولت زیر سوال رفته است.

 

وی با بیان اینکه موضوعات سلیقه ای بیشتر شده اظهار داشت: ما از ابتدا شاهد موضوعات سلیقه ای بودیم اما در سال آخر به نظر می رسد برخی از افراد با این تحلیل و نگاه که ممکن است افرادی در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری حضور پیدا کنند، در حالی که این اتفاق نباید رخ دهد.نباید از شورا و شهرداری استفاده سیاسی صورت گیرد.

 

طلایی در پاسخ به سوال خبرنگار جوان مبنی بر اینکه اگر شما در جایگاه شهردار قرار  بودید  عملکرد شورا را می پسندید یا نه، گفت: همه عملکرد شورا را نمی پسندم. من بین 50 تا 70 درصد عملکرد شورا را می پسندم و بین 30 تا 50 درصد آن را هم نمی پسندم. به فرموده رهبری وظیفه شورا هدایت، حمایت و نظارت بر شهرداری است. ما باید بپذیرم که کار اجرایی در تهران سختی های خود را دارد. اینکه هر روز از کاهی کوهی ساخته می شود به نوعی چوب لای چرخ کار قرار دادن است. به هر حال ایراد وجود دارد و وظیفه ماست که ایرادات را پیدا کنیم اما زبان و نحوه پیگیری ایرادات نباید به گونه ای باشد که افکار عمومی را متشنج کند.

 

وی همچنین در خصوص برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران عنوان کرد: شاید یکی از ایراداتی که در شهرداری وجود دارد همین ساخت و سازهای غیر مجاز است و اعتقادمان بر این بوده و هست که شهرداری نباید اجازه تخلف دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر