کد خبر: 817311
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
فرماندار سمنان با اشاره به حضور متکدیان در معابر شهری با سوء استفاده از احساس خیراندیشانه شهروندان، گفت: نیت های مردم باید به سمت کمک به مراکز نیکوکاری هدایت شود تا چهره شهر از متکدیان خالی شود.
سید عباس دانایی در نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان سمنان در فرمانداری، افزود: اجرای چند طرح جمع آوری متکدیان و تحقیقات صورت گرفته نشان دهنده آن است که بیشتر متکدیان در سمنان، غیربومی هستند.
وی با بیان اینکه حضور مداوم متکدیان در چهارراه ها، ورودی داروخانه ها و اماکن متبرکه چهره شهر سمنان را نازیبا کرده است، بر هماهنگی فرمانداری و دستگاه های مرتبط برای شناسایی متکدیان تاکید کرد و گفت: با تشکیل تیم مددکاری و مشاوره ای و با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری سمنان، متکدیان شهر شناسایی و با صدور حکم قضایی با افرادی که در قالب تکدی گری از حس انسان دوستی و مشارکت مردم در کمک به دیگران سوء استفاده می کنند، برخورد قانونی می شود.
دانایی ادامه داد: فرهنگ سازی عمومی برای جذب کمک های مردمی از طریق مراکز خیریه و دستگاه های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی باید انجام شود.
وی اضافه کرد: به دنبال تبدیل شهر سمنان به شهر بدون متکدی در آینده ای نزدیک هستیم و در این بخش از تمام ظرفیت های اطلاع رسانی به منظور کمک سازمان دهی شده به محرومان از طریق سازمان های مردم نهاد و مراکز نیکوکاری هستیم.
فرماندار سمنان با بیان اینکه متکدیان باعث ناامنی فضای شهری هستند، گفت: بخشی از متکدیان فعال سطح شهر، معتادان و کودکان زیر 18 سال هستند.
شناسایی متکدیان در زمان کوتاه ، ارائه خدمات مشاوره ای، مددکاری و درمانی به آنها ، پیگیری روند قانونی درباره سودجویان متکدی فعال در شهرستان، حرکت در مسیر تبدیل سمنان به شهر بدون گدا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی و چگونگی کمک به محرومان، در این نشست با حضور مسوولان دستگاه های اجتماعی، انتظامی و فرهنگی سمنان مصوب شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار