کد خبر: 812384
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
دانشجویان سردرگم، میراث فرهنگی شاکی
در حالي عمليات ساخت‌وساز در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران بدون اطلاع ميراث فرهنگي استان تهران پيش از اين آغاز شده و در جريان است كه اين دانشگاه در فهرست ميراث ملي كشور به ثبت رسيده است.
صادق پارسا
دانشگاه تهران در محدوده ميان خيابان قدس تا خيابان 16 آذر در آبان‌ماه سال 1378 در فهرست ميراث ملي كشور به ثبت رسيده است. بنابراين براساس قانون هرگونه عمليات عمراني و دخل و تصرف در اين دانشگاه منوط به گرفتن استعلام و مجوزهاي لازم از اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران است، اما مدتي است كه در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران عمليات عمراني جريان دارد و پيش از انجام عمليات نيز استعلامي از اداره كل ميراث فرهنگي تهران صورت نگرفته است.   سپيده سيروس‌نيا، معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران در گفت‌و‌گو با ايلنا، در اين‌باره گفت: ظاهراً در دانشكده حقوق دانشگاه تهران عمليات استحكام‌بخشي در حال انجام است و هيچ‌گونه استعلامي نيز در اين باره از ميراث فرهنگي استان تهران صورت نگرفته است. 

وي ادامه داد: اين بخش از دانشگاه تهران عرصه ثبتي است و براي هرگونه دخل و تصرفي در آن بايد از اين اداره كل مجوز مي‌گرفتند كه اين اقدام انجام نشده ‌است.  معاون ميراث فرهنگي استان تهران افزود: ما نامه توقف كار را براي دانشگاه تهران و شهرداري فرستاده‌ايم و گوشزد كرده‌ايم كه در صورت عدم توقف عمليات، نيروهاي ما از ادامه آن جلوگيري خواهند كرد.  سيروس‌نيا توضيح داد: البته دانشگاه تهران پس از ارسال نامه توقف از سوي ما، طرح خود را براي استحكام‌بخشي اين دانشكده به اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران ارسال كرده است كه در حال بررسي آن هستيم و نظر نهايي را به آنها اعلام خواهيم كرد، اما تا پيش از آن اجراي اين پروژه نبايد ادامه داشته باشد.  شنيده‌ها حاكي از آن است كه عمليات عمراني و ساخت‌وساز در دانشگاه تهران بارها انجام شده است. همچنين عمليات دانشكده حقوق و علوم سياسي اين دانشگاه هم با وجود مخالفت سازمان ميراث فرهنگي كماكان به طور كامل متوقف نشده است. 

علاوه بر اين، دانشكده مزبور يك ماه تابستان به طور كامل تعطيل بوده كه مشكلات فراواني را براي دانشجويان اين دانشكده به همراه داشته است. دفاع از پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها، دريافت گواهي‌هاي اشتغال به تحصيل، صحبت دانشجويان با اساتيد براي تهيه پروپوزال و مقالات كه غالباً در فصل تابستان صورت مي‌پذيرد، پيگيري امور فارغ‌التحصيلي و مسائلي از اين دست با تعطيلي يك ماهه دانشكده عملاً با مشكلات زيادي مواجه شده است.  در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد، عمليات ساخت و‌ساز كه بدون مجوز آغاز شده بود به اتمام نرسيده و مشكلات فراواني را براي چند هزار دانشجو، استاد و كارمند اين دانشكده فراهم كرده است. پايان اين بي‌تدبيري مسئولان دانشگاه تهران و دانشكده حقوق و علوم سياسي، دخالت نهادهاي فرادانشگاهي و اجماع و مطالبه دانشجويان و اساتيد دانشكده را طلب مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار