کد خبر: 812255
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
فرماندار شاهرود :
معاون استاندارسمنان و فرماندار شهرستان شاهرود گفت:ترویج فرهنگ مطالعه بین اقشار مختلف در تحول ساختار زندگی و آموش مهارت های زندگی اسلامی - ایرانی جامعه موثر است.
سید محمد رضا هاشمی  در نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود افزود : افزایش سطح آگاهی های فرهنگی،اقتصادی و دینی مردم به ویژه حاشیه نشینان مکانهای پرجمعیت با کتابهای مورد نیاز ضرورت فرهنگی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه مهاجرانی که از مناطق روستایی دور افتاده و محروم برای حاشیه نشینی در شهر ها نیازمند آموزش های جدی درخصوص فرهنگ شهر نشینی هستند ،تاکید کرد: نحوه ارتباط و تغییر نگرش ها در کاهش آسیب های فردی و اجتماعی این نمونه افراد بسیارتاثیر گذار است.
فرماندار شاهرود با اشاره به برخی از معضلات اجتماعی همانند طلاق ،همسر آزاری و کودک آزاری گفت :یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر این چالش های اجتماعی، تقویت و ترویج مطالعه متناسب با نیاز مردم است.
وی رساله حقوقی امام سجاد (ع) را نمونه ای بارز و شاخص از الگوهای موردنیاز جامعه امروز بشریت دانست که باید با جدیت بیشتر پیگیری و دراختیار همه قرار گیرد.
وی احداث دو باب کتابخانه عمومی روستایی خیر ساز در روستاهای زمان آباد و مغان شهرستان شاهرود را از افتخارات دولت تدبیر و امید برای تقویت و توسعه فرهنگ مطالعه در نقاط محروم و دور افتاده برشمرد.
هاشمی ادامه داد: روستای شهید پرور میغان شهرستان شاهرود که با تلاش مردم و مسئولان ذیربط به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور نام گرفته ، ترویج فرهنگ مطالعه درآن شاخص شده است.
مهدی خداوردی مسئول کانون فرهنگی آموزشی قلم چی در شاهرود هم در این نشست گفت:تمامی مدارس و کتابخانه های عمومی شهر شاهرود با توجه به ارائه درخواست های مسئولان آن به صورت رایگان از کتابهای مورد نیاز آموزشی کمک درسی برخوردار شدند.
وی از آمادگی و ادامه همکاری با اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان برای توسعه دانش و فرهنگ مطالعه خبر داد و افزود: تاکنون بالغ بر 400میلیون ریال کتاب کمک درسی به کتابخانه های عمومی و مدارس شاهرود اهدا شده است.
مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود هم در این نشست گفت: با بررسی های انجام شده برای رسوخ فرهنگ مطالعه در جامعه برآن شدیم کتاب های کم حجم و مفید را آسان تر در دسترس مردم قرار دهیم.
سرهنگ مصطفی خانی افزود : با اجرای طرح های گوناگون این کتابها را در مصلای نماز جمعه ، روستاهای دور افتاده ،آرایشگاههای زنانه و دیگر مکانهایی که مردم اوقات فراغت اندکی دارند، به آسانی در دسترس قرار دارد.
وی ادامه داد: این کتابها به صورت امانت و هم به صورت دریافت وجه و خریداری به علاقمندان ارائه می شود که تقویت مطالعه را در جامعه به دنبال داشته استرئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود در این نشست گفت :بیش از 80درصد خانواده های ساکن در روستای شهید پرور میغان شاهرود عضو کتابخانه عمومی این روستا هستند.
سید ابراهیم موسوی افزود: در بیش از پنج حوزه دیگر این روستا فعالیت های ترویج مطالعه و کتابخوانی به صورت مردمی انجام می شود که این روستا را به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور مطرح کرده است.
در این نشست از فعالیت های فرهنگی در حوزه مطالعه و کتابخوانی،مهدی خداوردی مسئول کانون فرهنگی قلم چی در شاهرود با اهدای لوح تقدیر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار