کد خبر: 810686
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
زن معتادي كه دختر چهار ساله‌اي را به خاطر سرقت طلاهايش ربوده بود پس از دستگيري به ربودن چند دخترك خردسال دیگر اعتراف كرد. متهم گفت به توصيه دوستانش و براي زيبا شدن شروع به مصرف مواد كرده بود اما حالا زندگي‌اش را تباه شده مي‌بيند.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز يك‌شنبه، 10 مردادماه زوج جواني وارد كلانتري 142 كن شدند و اعلام كردند رونيكا دختر چهار ساله‌شان به صورت ناگهاني گم شده است. زن جوان گفت: ساعتي قبل همراه رونيكا به خانه يكي از بستگانم رفتم. من داخل خانه بودم كه رونيكا با توپش به داخل حياط رفت تا با بچه‌هاي كوچه بازي كند. از پنجره داخل حياط را زير نظر داشتم و مواظب او بودم اما لحظاتي بعد ديدم داخل حياط نيست. به سرعت از خانه بيرون آمدم كه بچه‌ها گفتند در حياط باز بود توپ رونيكا به داخل كوچه افتاد و هنگامي كه براي برداشتن توپش به داخل كوچه رفت زني او را خاله صدا زد و با خودش به سوپرماركت سر كوچه برد تا برايش بستني بخرد، سپس به سوپر‌ماركت سر كوچه رفتم اما خبري از دخترم و آن زن نبود. همان لحظه فهميدم كه زن ناشناس دخترم را به بهانه بستني ربوده است، به همين دليل با شوهرم تماس گرفتم و گفتم زن ناشناسي رونيكا را دزديده است.

پس از آن تيمي از مأموران راهي محل حادثه شدند و دست به تحقيق زدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد تعدادي از همسايه‌ها اين زن را در حالي كه دختر خردسالي را بغل گرفته ديده‌اند اما فكر كرده‌اند زن ناشناس از بستگان رونيكا بوده است. همچنين مشخص شد زن ناشناس پس از ربودن دختر كوچولو سوار بر خودروي پرايد سفيدي شده و از محل دور شده است، از سوي ديگر بررسي‌هاي بعدي حكايت از آن داشت رونيكا گردنبد طلايي به گردن داشته است كه اين فرضيه براي مأموران قوت گرفت كه زن آدم‌ربا‌ دخترك را براي سرقت طلاهايش ربوده است.
  
رها كردن دختر كوچولو پس از سرقت طلاهايش
در حالي كه چند ساعتي از گم شدن دخترك چهار ساله گذشته بود، مأموران گشت پليس در حوالي دهكده المپيك دختر كوچولوي گرياني را مشاهده كردند. آنها وقتي سراغ او رفتند متوجه شدند وي گم شده است. پس از انتقال دختر گمشده به اداره پليس مشخص شد، او همان رونيكاست. بدين ترتيب خانواده رونيكا به اداره پليس رفتند و دختر شان را به آغوش گرفتند. بررسي‌ها نشان داد زن ناشناسي رونيكا كوچولو را ربوده و پس از سرقت طلاهايش او را در خيابان خلوتي رها كرده است.
  
شناسايي كودك‌ربا
پس از طرح اين شكايت پرونده آدم‌ربايي به دستور قاضي آرش سيفي بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي در اختيار تيم زبده‌اي از كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي قرار گرفت.
مأموران در نخستين گام به بررسي دوربين‌هاي محل حادثه پرداختند تا زن كودك‌ربا را شناسايي كنند. سپس در بررسي پرونده‌هاي متهمان سابقه‌دار دريافتند يكي از متهمان سابقه‌دار به نام شراره كه چندي قبل دختر خردسالي را براي سرقت طلاهايش ربوده است با گذاشتن وثيقه از زندان آزاد شده است، بنابراين مأموران شراره را به عنوان مظنون بازداشت كردند.
  
اعتراف به ربودن دختران خردسال
شراره پس از دستگيري در بازجويي‌ها ربودن دختر كوچولو را انكار كرد اما چند روز قبل كه براي بازجويي به داسراي جنايي منتقل شده بود، وقتي با رونيكا روبه‌رو شد به ربودن او اعتراف كرد. وي گفت: من يك‌دختر 29 ساله و يك پسر 23 ساله دارم و نوه دختري‌ام پنج ساله است. زندگي خوبي در كنار شوهر و بچه‌هايم داشتم تا اينكه معتاد شدم. چند سال قبل به پيشنهاد يكي از دوستانم استعمال مواد را شروع كردم تا زيبا‌تر شوم اما مواد نه تنها مرا زيبا‌تر نكرد بلكه زندگي‌ام را تباه كرد. چند ماه قبل در يكي از كوچه‌ها دختر خردسالي را ديدم كه در دست و گردنش مقداري طلا بود. همان لحظه وسوسه شدم و او را ربودم و پس از سرقت طلاهايش رهايش كردم. چند روز بعد از آن شناسايي و دستگير شدم. پس از اين شوهرم از خانواده دختر كوچولو رضايت گرفت و با گذاشتن وثيقه مرا از زندان آزاد كرد. او مرا به كمپ برد و ترك كردم اما اين بار هم ترك اعتيادم چند روزي بيشتر طول نكشيد تا اينكه دوباره شروع به مصرف مواد كردم. روز حادثه پولي براي خريد مواد نداشتم تا اينكه رونيكا را داخل كوچه ديدم. برق گردنبند طلايش چشمانم را گرفت و همان لحظه تصميم به ربودن او گرفتم. ابتدا با او دوست شدم و به بهانه اينكه برايش بستني مي‌خرم بغلش كردم و سوار خودروي كرايه‌اي شدم و از محل دور شدم. سپس در يكي از خيابان‌ها گردبندش را سرقت و خودش را رها كردم. وي ادامه داد: پس از اين گردنبندش را 300 هزار تومان فروختم و با آن مواد كشيدم تا اينكه دستگير شدم .
در پايان متهم براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي قرار گرفت.
  
هشدار قاضي پرونده به خانواده‌ها
قاضي آرش سيفي با هشدار به خانواده، درباره مراقبت از كودكان‌شان به خصوص دختران خردسال گفت: متأسفانه بعضي والدين بدون هيچ‌گونه نظارت و مراقبتي كودكان خود را به بهانه بازي در كوچه‌ها و خيابان‌ها رها مي‌كنند كه همين موضوع باعث جسارت سارقان و به خصوص معتادان مي‌شود تا دست به جرم بزنند. مهم‌تر از آن همراه داشتن طلا و جواهرات توسط دختران خردسال داخل كوچه است كه اين نشان مي‌دهد خانواده‌ها اصلاً به هشدار‌هاي پليس و مسئولان قضايي توجهي ندارند و خودشان دختران خردسالشان را طعمه سارقان و معتادان قرار مي‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار