کد خبر: 802029
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استراژی اصلی دولت افزایش قدرت رقابت ایران اسلامی در منطقه است، گفت: به زودی ناوگان هوایی کشور متحول خواهد شد.
بهروج

به گزارش جوان از خرم آباد، عباس احمد آخوندی، وزیر کشور در جلسه شورای اداری لرستان در خرم آباد، گفت: دولت به دنبال افزایش سهم ملت ایران در اقتصاد منطقه دارد است.

وی با بیان اینکه ازنگاه دولت، ایران در یک موقعیت ژئواستراتژیک قرار دارد، افزود: در این راستا دولت تلاش می کند سهم بیشتری از اقتصاد جهانی به خود اختصاص دهد.

آخوندی اظهار داشت: در این راستا استراتژی اصلی دولت افزایش قدرت رقابت ایران در اقتصاد جهانی است.

وزیر راه وشهرسازی افزود: باید به سمت توسعه شبکه حمل و نقل و ارتباطات حرکت کرد اما مساله مهم این است که نباید تنها به توسعه ارتباطات در سرزمین خود محدود شویم و باید نگاه فراملی داشته باشیم.
آخوندی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای شمال ، شمال شرق و غرب ایران با 450 میلیون نفر محصور در خشکی هستند، گفت: باید باتوجه به وجود خلیج فارس و دریای عمان در جنوب ایران و نیاز این کشورها به مراودات دریایی، بازار این کشورها را جزء بازار ایران دانست که گاهی اوقات از این ظرفیت غافل می شویم.
وی تاکید کرد: باید خطوط دریایی، بنادر قوی و یک شبکه ریلی بزرگ برای اتصال ایران به آسیا داشته باشیم و بتوان با اتفاقی که در حوزه سیاست خارجی افتاد از ظرفیت های اقتصاد جهانی بهره مند شد.
 

ناوگان هوایی کشور متحول می شود

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشار ه به اینکه در حال حاضر تنها 12 فروند هواپیما در کشور وجود دارد ، افزود:  به زودی  هواپیما های جدید به ناوگان هوایی کشور  اضافه خواهد شد.

آخوندی،افزود: امیدواریم بتوانیم با سرمایه گذاری بزرگ برای نوسازی ناوگان هوایی در این حوزه تحول ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در بخش تحقق سهم خود از صادرات جهانی در حوزه حمل و نقل موفق بوده، ادامه داد: پیش از دولت یازدهم 500 سورتی پرواز عبوری در کشور ثبت می شد که این تعداد در حال حاضر به یکهزار و 50 سورتی پرواز از آسمان ایران افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به وضعیت راه و شهرسازی لرستان، گفت: در حوزه راه استان اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی توسعه فرودگاه خرم آباد نیز از رخ دادهای مثبت در استان خواند و افزود: با اجرای طرح توسعه فرودگاه، 11 هزار متر به فضای پارکینگ و 400 متر به طول باند اضافه می شود.

آخوندی با بیان اینکه  که با اتمام طرح، انجام پروازهای میانبرد این فرودگاه به دور برد ارتقا می یابد، افزود: هم اکنون نیز تعداد پرواز های فرودگاه خرم آباد از پنج پرواز به تعداد 31 پروراز در هفته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه راه ساالز ی در استان لرستان تلاش می شود از طریق اوراق بهاد دار کمبودها حوزه راه سازی جبران شود، افزود: در این راستا  برای حوزه راه سازی لرستان پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

لرستان ارزان ترین مسیر تهران به خلیج فارس است

وی همچنین ادامه داد: لرستان مسیر تردد به جنوب ایران، خلیج فارس و مرکز کشور و ارزانترین ونزدیکترین مسیر تهران به خلیج فارس است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مردم لرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی در کریدور شمال به جنوب ایران قرار گرفته اند و در مسیر غرب قرار دارند که اهمیت ارتباط و شبکه حمل و نقل در این دیار بیش از استان های دیگر است.

 ارتباط ضعیف کریدورهای واقع در زاگرس

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در ارزیابی کریدورهای شرق و غرب، شمال و جنوب، بخش عمده ای از جمعیت ایران در زاگرس است، گفت: متاسفانه کریدورهای حمل و نقل منطقه تکه تکه بوده و وضعیت ارتباطی ضعیفی در این منطقه وجود دارد.
آخوندی با تاکید بر اتصال شبکه جاده ای کشور به کشورهای همسایه افزود: باید کریدور هایی همانند بندر امام خمینی (ره) به بازرگان را تعریف کرد که نقش بین المللی داشته و ارزش افزوده باشند.

رشد شهرنشینی در ایران به انتهای خود رسیده است

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه ایران به سمت آپارتمان نشینی بد قواره رفته است افزود: کمیسیون های ماده پنج در این بدقوراه سازی شهرها نقش بسزایی داشته اند که باید در این زمینه تجدید نظر کنیم.

آخوندی گفت: باید چندین سکونتگاه و مکان های منفصل از شهرهای بزرگ که امکان رشد داشته باشند را ایجاد کرد.

وی اشاره به اینکه رشد شهرنشینی در ایران به انتهای خود رسیده والان شاهد حرکت افقی هستیم باید با این شرایط به دنبال جستار کیفیت باشیم.

آخوندی ابراز کرد: وزارت راه و شهرسازی با پیشنهاد استاندار برای توسعه سکونتگاههای ویلایی موافق است.

وزیر راه وشهرسازی همچنین اظهار کرد: این وزارتخانه تصمیم به جداسازی بخش راهداری از ادارات کل راه شهرسازی والحاق آن به اداره کل حمل ونقل وپایانه ها دارد.

25 هزار میلیارد ریال طرح راهسازی در لرستان فعال است

علی علیخانی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان هم در این جلسه گفت: در حال حاضر 25 هزار میلیارد ریال طرح راهسازی در استان فعال است.

وی افزود: در قسمت راهسازی 12 طرح ملی و 54 طرح استانی ، و 200 طرح راه روستایی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در بخش فنی و اجرایی شش طرح ملی و 58 طرح استانی، در حوزه راهداری 59 طرح ملی و 25 طرح استانی فعال بوده که مجموع اعتبارات پیش بینی شده این طرح ها هفت هزار میلیارد ریال است.

بررسی وضعیت حوزه مسکن و  بازدید از بیمارستان بروجرد، بازدید از چند طرح راهسازی و شرکت در جلسه شورای اداری از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار