کد خبر: 799037
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
دبیر کل سازمان پیمان آتلانیتک شمالی ناتو در واکنش به اظهارات نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا بر لزوم حفظ همبستگی بین کشورهای عضو ناتو تاکید کرده است.
تسنیم: در حالی که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیرا مساله تعهدش به دفاع از سایر کشورهای عضو ناتو را مطرح کرده است، ینس استولتنبرگ روز پنجشنبه در واکنش به این مساله تاکید کرد: همبستگی همچنان یک مساله کلیدی در بین اعضای ناتو به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناتو بر اساس دفاع جمعی و مشترک پایه گذاری شده و همه کشورهای عضو برای دفاع از سایر کشورهای عضو در برابر هرگونه حمله خارجی به توافق رسیده اند.

ترامپ روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: آمریکا شاید از برخی کشورهای ناتو در برابر اقدامات تجاوزکارانه و حملات احتمالی روسیه ، دفاع نکند.

وی در ادامه تصریح کرد: من درباره حفاظت و حمایت از کشورهای بالتیک در برابر تجاوزات روسیه بر این اساس تصمیم گیری خواهم کرد که آیا این کشورها به تعهداتشان در قبال ما عمل کرده اند.

استولتنبرگ در واکنش به این اظهارات گفت: من نمی خواهم در رقابت های انتخاباتی آمریکا دخالت کنم ولی چیزی که می توانم بگویم این است که چه چیزی برای ناتو اهمیت دارد. همبستگی در بین کشورهای عضو ناتو یک ارزش کلیدی و مهم برای ماست. این برای امنیت اروپا و برای امنیت آمریکا خوب خواهد بود. ما از یکدیگر دفاع می کنیم.

در سال 2014 میلادی، ناتو یک نیروی واکنش سریع را برای حفاظت و حمایت از کشورهای آسیب پذیر این سازمان تشکیل داده است تا با اقدامات روسیه در شرق اروپا مقابله کند.

دبیر کل ناتو افزود: ما این مساله را در افغانستان مشاهده کردیم، جایی که ده ها هزار اروپایی، کانادایی و نظامیان کشورهای هم پیمان شانه به شانه سربازان آمریکایی ایستادند.

ترامپ همچنین تاکید کرده است که در دوران ریاست جمهوری اش، آمریکا کشورهای هم پیمان را مجبور خواهد کرد تا بخشی از بار هزینه های دفاعی را بر دوش بکشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار