کد خبر: 797198
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
استاندار البرز خواستار شد:
استاندار البرز در جلسه شورای مشورتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خواستار فعال شدن دفاتر ایثارگری دستگاه های اجرایی استان شد.

سید حمید طهائی در جلسه شورای مشورتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، با تأکید بر لزوم افزایش نظارت بر روند خدمات مورد نیاز خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و فعال شدن دفاتر ایثارگری در دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: بسته جامع خدمت رسانی به جامعه ایثارگری باید با اطلاع رسانی مناسب در اختیار این قشر قرار داشته باشد تا با آگاهی بیشتر مطالبه گر خدمات ارائه شده باشند.

طهائی در ادامه روند خدمت رسانی به این قشر را با حفظ کرامت، از تکالیف مهم مسئولان امر قلمداد کرد و لزوم فعال شدن دفاتر نمایندگی امور ایثارگران در دستگاه های اجرایی استان را در دستور کار شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قرار داد.

وی با تأکید بر  اعلام گزارش های مستمر از روند ارائه خدمت به جامعه ایثارگری در استان گفت: مطالبه گری حقوق اجتماعی و خدمات مورد نیاز خانواده های معظم شهدا از جمله وظایف اصلی این دفاتر بشمار می رود و همه دستگاه هایی که به نوعی مأمور فرایند خدمت رسانی به مردم هستند باید دفتر نمایندگی امور ایثارگران را  فعالانه اداره کنند.

 

سهم البرز از تخت های بیمارستانی کمتر از نیم درصد در کشور

 

وی با بیان اینکه حفظ ارزش های شهدای گرانقدر و خانواده های معظم آنان در قالب دستور العمل نمی گنجد، فرهنگسازی در بین آحاد جامعه را امری مهم قلمداد کرد که با تعامل هر بیشتر اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران با صدا و سیمای استانی در تولید برنامه های محتوا محور میسر خواهد بود.

استاندار البرز بر پویایی هر چه بیشتر تشکل های ایثارگری در استان تاکید کرد و گفت: این تشکل ها با ماهیتی فراگیر و گسترده فعال تر از پیش می توانند بسترها و زمینه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه فراهم کنند.

طهائی در ادامه پیرامون سطح کیفی ارائه خدمات درمانی به جامعه ایثارگری که یکی از مطالبات جدی این قشر نیز به شمار می رود، گفت: دغدغه کمبود بیمارستان های استان موضوعی بسیار فراگیر است تا جایی که سرانه تخت های بیمارستانی در کشور ۷/۱ دهم به ازای هر هزار نفر بوده این در حالی که سهم البرز در این بین ۴ دهم، کمتر از نیم درصد است.

وی با اشاره به سفرنخست وزیر بهداشت و درمان و بررسی وضعیت مراکز درمانی گفت: به اذعان وزیر بهداشت و درمان این استان که در کنار پایتخت واقع شده در بسیاری از شاخص ها از استان های محروم نیز محروم تر است.

 

خدمات جامعه ایثارگری به این قشر اطلاع رسانی شود

 

طهائی گفت: کمبود زیر ساخت های این استان در سایر بخش ها و حوزه هایی همچون ورزش، راه، خدمات و غیره نیز عمومیت دارد.

استاندار البرز در ادامه بیان کرد: جامعه ایثارگر باید از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران آگاه باشد تا بتواند حقوق خود را مطالبه گری کند، در این زمینه اداره کل بنیاد شهید استان باید نسبت به اطلاع رسانی حقوق شهروندی این قشر اقدام کند.

نظارت بر روند ارائه خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از دیگر تأکیدات استاندار در جلسه شورای مشورتی استان بود.

طهائی همچنین در پایان تحلیلی از وضعیت اقتصادی کشور و استان ارائه داد و با اشاره به اهتمام جدی در رونق تولید، گفت: سعی می شود تا سهم استان را در تحقق اشتغال افزایش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار