کد خبر: 796408
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان از از بهسازي ۱۲۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب استان گلستان خبر داد.
محمدهادی رحمتی با اشاره به اينکه استان گلستان یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب در ۲۹ نقطه شهری دارد، گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر برنامه اصلاح و بهسازی شبکه توزیع آب شرب شهرهای استان گلستان، ۱۸ کیلومتر آن در شهر گنبدکاووس انجام می‌شود که معادل ۵۰ درصد کل شبکه فرسوده این شهر است.

وي با اشاره به مشکل منابع تأمین آب شرب شهری گنبدکاووس، افزود: اگر برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی اساسی نشود در آینده‌ای نه‌چندان دور، دومین شهر گلستان با مشکل کمبود آب شرب مواجه می‌شود.

رحمتی ادامه داد: تأمین بخشی از آب شرب شهر گنبدکاووس از محل سد نرماب چهل چای مینودشت پیش‌بینی‌شده است و باید به عملیات اجرایی این سد که روند کندی را سپری می‌کند، شتاب داده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان به طرح ملی جمع‌آوری فاضلاب شهری گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح که از سال ۱۳۷۷ شروع‌شده همچنان نیازمند اعتبارات ملی است.

رحمتی بابیان اینکه طرح فاضلاب شهری گنبدکاووس در محدوده ۴۰ درصد این شهر رو به پایان است، افزود: بهره‌برداری از مرحله نخست این طرح نیازمند ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی ادامه داد: در جریان سفر ریاست جمهوری به گلستان ارسال ۹۳ مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح فاضلاب شهری گنبدکاووس مصوب شد که تنها ۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: هم‌اکنون عملیات شبکه‌گذاری در ۴۰ درصد محدوده شهر به پایان رسیده و تنها عملیات اجرایی چند ایستگاه پمپاژ و بخشی از تصفیه‌خانه آن باقی‌مانده که در صورت تخصیص اعتبار در سال جاری قابل بهره‌برداری است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار