کد خبر: 796385
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با محوریت اردوهای جهانی، خیمه‌های معرفت و دعای عرفه برگزار می‌شود.
فارس: حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز در نشست خبری در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان این اتحادیه اظهار داشت: از اول تیر ماه 1395 برنامه‌های تابستانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌کنیم حداقل 300 هزار نفر در این برنامه‌ها شرکت داشته باشند.

وی با  اشاره به طرح سراسری خیمه‌های معرفت ویژه دانش‌آموزان مستعد دوره متوسطه اول خاطرنشان کرد: این طرح اخلافی، دینی و علمی است و به صورت مذهبی،‌ ورزشی و اردویی برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: مهارت کار گروهی را در قالب سرود، تئاتر و هیأت‌های انصارالمهدی(عج) برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول پیش‌بینی کرده‌ایم.

علامتی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح کمی کتاب در تابستان تصریح کرد: در این طرح مطالعه و ترویج یک کتاب در دستور کار دانش‌آموزان و مربیان اتحادیه قرار می‌گیرد و پس از مطالعه در مسابقاتی مانند نقد شرکت و تعدادی از این کتاب‌ها را بین همسالان ترویج و یا به فروش می‌رسانند.

وی افزود: برای دانش‌آموزان کتاب «اعتراف غلامان» درباره امام رضا(ع) درنظر گرفته شده است زیرا دهه کرامت را پیش روی داریم؛ برای مربیان اتحادیه نیز کتاب «تا قاف کرامت» پیرامون جایگاه زن در اسلام در نظر گرفته شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اجرای مرحله سوم قرارگاه جشنواره دانش‌آموزی مداد کمرنگ گفت: دانش‌آموزان در قرارگاه‌های دانش‌آموزی مهارت تولید نشریه را می‌آموزند و اقدام به تولید نشریه می‌کنند؛ دبیرخانه این جشنواره در سمنان فعال است و پس از داوری جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

علامتی افزود: در طول سال تحصیلی مرحله مدرسه‌ای نشریات را داشتیم و اکنون در فصل تابستان به صورت قرارگاه‌هایی این طرح تا پایان مرداد ماه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به حلقه‌های معرفت ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم اظهار کرد: این طرح با محوریت یک مربی که طلبه یا دانشجوی خوش فکر و تحصیل‌کرده است، اجرا می‌شود و به مباحثه پیرامون مسائل دینی و اجتماعی می‌پردازند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به هیأت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) اشاره و گفت: این هیأت‌ها هفتگی و مناسبتی برگزار می‌شود و از 14تا 24 مرداد برای دهه کرامت و از 22 تا 30 شهریور برای دهه امامت و ولایت انجام خواهد شد.

علامتی تصریح کرد: برگزاری دعای عرفه دانش‌آموزی 21 شهریور ماه با مراسم مناجات‌خوانی دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را خواهیم داشت.

وی به برگزاری انتخابات لایه‌های دانش‌آموزی در تابستان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنگره دوازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در شهریور ماه برگزار خواهد شد به همین خاطر در ماه‌های تیر و مرداد، انتخابات لایه‌های دانش‌آموزی به صورت استانی و ملی برگزار خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این فعالیت برای دختران در دماوند و برای پسران عضو اتحادیه در مشهد مقدس برگزار شود.

علامتی با اشاره به اردوهای آموزشی و تشکیلاتی طلایه‌داران فردا تصریح کرد: این اردوها در کشور به صورت مستمر استانی و شهری برگزار خواهد شد و مسؤولان و هیأت‌های مرکزی که در طول سال تحصیلی فعالیت می‌کنند یک دوره‌ آموزش3 الی 7 روزه را خواهیم داشت.

وی گفت: اردوهای آموزشی تشکیلاتی ویژه قرارگاه استانی نیز با حضور اساتید برجسته و ملی و با برنامه‌های معرفتی و ورزشی برگزار می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در فصل تابستان تصریح کرد: متولیان اصلی اردوهای جهادی استان‌های خراسان رضوی، کرمان و تهران هستند که با حضور در استان‌های محروم کار جهادی انجام می‌دهند، اما محوریت اصلی در مدارس مناطق محروم و نیازمند خواهند بود.

علامتی به برگزاری روز جهانی قدس و فعالیتی که برای دانش‌آموزان در این خصوص پیش‌بینی شده بود اشاره و گفت: یک برنامه ویژه به عنوان کابوس 2040 برای دانش‌آموزان مبنی بر فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص «نبودن رژیم صهیونیستی تا 15 سال آینده روی زمین» پیش‌بینی شده بود که دانش‌آموزان دل‌نوشته، سرود، فیلم، صدا و کارهای هنری پیرامون روزشمار نبودن این رژیم روی زمین، را تهیه و آثار خود را تا اول مرداد ماه ارسال می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار