کد خبر: 795217
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
مدیرکل انتقال خون استان سمنان:
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تکلیف مجوزهای آزمایشگاه تشخیص طبی استان سمنان حداکثر تا پایان سال 95 مشخص می‌شود و این طرح در سال آینده عملیاتی خواهد شد.



 

مجید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سه هدف را در اداره کل انتقال خون استان سمنان در نظر گرفته‌ایم و در مرحله نخست، راه‌اندازی مرکز اهدای پلاسما است که بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم دستگاه‌ها و تجهیزات این مرکز را هر چه سریع‌تر وارد استان سمنان کنیم و استاندار سمنان هم در این زمینه به ما کمک کند و بخشی از تجهیزات را بتوانیم به‌صورت استانی تأمین کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: هدف دوم ما این است که شاخص اهدای خون توسط بانوان را در استان سمنان افزایش دهیم؛ سمنان در این بخش از رتبه هفتم به سوم کشور صعود کرده است و امید داریم بتوانیم باز هم در این زمینه رشد داشته باشیم و این رتبه را حتی یک پله تا پایان سال جاری ارتقا دهیم.

حسینی بیان کرد: هدف سوم که در اداره کل انتقال خون استان سمنان تعقیب می‌شود، ایجاد آزمایشگاه تشخیص طبی است که در آینده در این استان راه‌اندازی خواهد شد؛ چراکه انجام پلاسمافرزیس تولیدی مستلزم اجرای آزمایش‌های بسیار زیادی بوده که در حیطه کاری ما نیست و مجبور هستیم با آزمایشگاه‌های خصوصی یا خارج از سازمان قرارداد ببندیم که به‌طور طبیعی، هزینه‌های بسیار زیادی خواهد داشت و برای کاهش هزینه‌ها، مجبور هستیم تا این هدف را نیز در سال 95 دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی در مجموعه اداره کل انتقال خون استان سمنان اگر لازم است، باید مجوزهای لازم را ابتدا اخذ کنیم و شرایط مناسب فراهم آید تا در سال‌های 95 و 96 این آزمایشگاه را علاوه بر آزمایشگاه‌هایی که در این اداره کل فعالیت دارند، راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تکلیف مجوزهای آزمایشگاه تشخیص طبی استان سمنان حداکثر تا پایان سال 95 مشخص می‌شود و این طرح در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار