کد خبر: 791585
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
عربستان سعودي كه از متهمان اصلي دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر است و به تازگي با هزينه‌كرد كلان، فعلا از اين اتهام گريخته است، نگران است كه بار ديگر نگاه هاي تروريست‌محوري بار ديگر به رياض دوخته شود،‌ به همين منظور سلمان پادشاه سعودي بلافاصله به باراك اوباما پيام تسليت بفرستد.
عمر متين و پيام تسليت سلمان به اوباما

يك روز پس از انتشار خبر حمله مسلحانه به باشگاه همجنسگرايان پالس كلاب در شهر اورلاندو، ايالت فلوريدا، «منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام كرد كه «عمر متين» طي سال هاي گذشته دو بار به عربستان سفر كرده است.

در اقدام تروريستي شامگاه يكشنبه در اين باشگاه 49 نفر كشته و 53 تن زخمي شده اند.

پايگاه خبر «المواطن» به نقل از التركي اعلام كرد كه عمر متين طي سال هاي 2011 و 2012 دو بار به عربستان سفر كرده كه در سفر اول 10 روز و در سفر دوم 8 روز در اين كشور اقامت داشته است.

 عمر متين و پيام تسليت سلمان به اوباماسخنگوی وزارت کشور عربستان تاكيد كرده كه وي براي انجام مراسم حج به عربستان سفر كرده است.

عربستان سعودي كه از متهمان اصلي دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر است و به تازگي با هزينه‌كرد كلان، فعلا از اين اتهام گريخته است، نگران است كه بار ديگر نگاه هاي تروريست‌محوري بار ديگر به رياض دوخته شود،‌ به همين منظور سلمان پادشاه سعودي بلافاصله به باراك اوباما پيام تسليت بفرستد.

عمر متين و پيام تسليت سلمان به اوبامابه گزارش «العربيه» در پيام تسليت پادشاه عربستان آمده است: "با نهایت تاسف خبر حمله تروریستی مسلحانه در فلوریدا را که منجر به کشته و زخمی شدن شهروندان آمریکایی شد دریافت کردیم ... ما این عمل جنایتکارانه را تقبیح می کنیم، و ادیان آسمانی و قوانین بین المللی نیز آن‌را محکوم می کنند، و ما به نمایندگی از سوی دولت و ملت پادشاهی سعودی به شما و خانواده قربانیان و مردم دوست ایالات متحده آمریکا تسلیت می گوییم، و بر تلاشهای بین المللی برای مبارزه با خشونت و تروریسم تاکید می ورزیم."

اگر چه سه روز قبل بان كي مون، ‌دبير كل سازمان ملل از اينكه عربستان سعودي را از ليست سياه ناقضان حقوق بشر كودكان خارج كرده، به گونه اي عذرخواهي و اعلام كرده كه مسائل مالي باعث اين تصميم شده،‌ اما سازمان ملل هنوز نتوانسته افكار عمومي جهان را از رويكردهاي تروريستي و ضد حقوق بشري عربستان متقاعد كند.

شواهد و قراين نشان مي دهد كه عمر متين تنها به عربستان سفر نكرده است بلكه نام برخي كشورهاي هم‌ائتلاف با عربستان در اين فهرست قرار دارند.

«فارس» در همين باره نوشت: یک مسئول آمریکایی اعلام کرد سابقه سفرهای متین نشان می‌دهد که او یک بار هم به امارات سفر کرده اما مسئولان سعودی تا کنون درباره اینکه آیا عامل حمله تروریستی اورلاندو در جریان سفرهایش به عربستان با تروریست‌های سرشناس دیدار و گفت‌وگو کرده، اطلاعاتی ارائه نداده‌اند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
باسلام خود کرده راتدبیر نیست. باتشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار