
محمد پور فخری با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی مشترک بین راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس و نیز پیگیریهای مستمر این مجموعه بیان داشت: سازه تخلیه دستی مواد معدنی بر روی یکی از خطوط در منطقه ویژه ساخته و به بهرهبرداری رسید.
وی در خصوص اهمیت سرعت و حجم بارگیری در خطوط ریلی استان گفت: راه اندازی سازه تخلیه دستی مختص خطوط ریلی در مناطق ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت گرفته است و با راهاندازی این سازه، ظرفیت تخلیه مواد معدنی در بارکو به 70 واگن در روز افزایش پیدا کرد.
مدیرکل راه آهن هرمزگان تصریحکرد: سه شاخص مهم در راه آهن، بارگیری، تخلیه و میزان حمل و نقل می باشد که راه آهن استان هرمزگان، مقام اول را در زمینه تخلیه و میزان حمل و نقل در بین 19 اداره کل، دارا است.
همچنین پور فخری افزود: راه آهن هرمزگان در حوزه بارگیری رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده که با توجه به افق روشن بندر شهید رجایی و این اداره کل دست یافتن به مقام اول دور از تصور نیست و نیازمند تلاش و همت در این زمینه است.
این مقام مسئول، فعالیتهای انجام شده در بخش حمل و نقل بار در اداره کل راه آهن هرمزگان در سال گذشته را چنین بیان کرد: سهم راه آهن در بندر شهید رجایی نسبت به جاده در سال 94 افزایش یافت و رقم 10 درصدی این سهم در سال 93 به 22 درصد افزایش پیدا کرده است و در سال گذشته تخلیه 9 هزار و 714 واگن در بندرشهید رجایی و منطقه ویژه صورت گرفته که این رقم در فروردین ماه سال جاری به 14 هزار و 800 واگن می رسد که رشد 52 درصدی داشته است و تاکید بر این است که اهمیت تخلیه کمتر از بارگیری نیست.