کد خبر: 791113
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان مطرح کرد:
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از لحاظ شدن افزایش ۱۴ درصدی مستمری ها طی ماه جاری و پرداخت ارقام جدید کمک های جنبی ومابه التفاوت آنها برای سال ۹۵ خبرداد.
سلماز فرجی

سیدفاضل حیدری بلوکی با اعلام این ‌خبر اظهارداشت: تمامی مستمری های بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان (مجموع مستمری پرداختی به بازماندگان متوفی) که تا پایان سال 94 برقرار شده اند، ازابتدای سال جاری به میزان 14 درصدمستمری افزایش می یابند.

حیدری بلوکی میزان مستمری بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و مجموع مستمری بازماندگان حسب مورد، تا افزایش مبلغ هشت میلیون و 121 هزار و 660 ریال برشمرد.

حیدری با بیان توضیحاتی در خصوص پرونده های مستمری که تاپایان سال گذشته برقرار شده و مجموع دریافتی ماهیانه آنان شامل مستمری و سایرمبالغ پرداختی، در صورتی که پس از اعمال افزایش کمتر از نه میلیون ریال باشد ، خاطر نشان کرد: مابه التفاوت مجموع دریافتی تا مبلغ ذکر شده، برای سال جدید محاسبه و با عنوان «تفاوت ترمیم افزایش سال 1395» پرداخت می شود.

به گفته این مقام مسئول، در صورت تغییر مبالغ مستمری ومزایای دریافتی ماهانه مشمولین، میزان کمک هزینه مزبور تغییر خواهد کرد و حداقل مجموع دریافتی مشمولین در طول سال جاری به ماهانه 9 میلیون ریال می رسد.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از جبران بخشی از افزایش هزینه های زندگی و ارتقاء وضعیت معیشت مستمری بگیران بر اساس ضوابط قانونی و مفاد بودجه سنواتی این سازمان در قالب کمک های جنبی نیز سخن به میان آورد وگفت: حق سنوات مازاد بر 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه (اصلی و ارفاقی) مستمری بگیرانی که براساس بخشنامه شماره 28 مستمری ها درحال پرداخت است، درسال 95 به میزان 5000 (پنج هزار ریال) به ازای هرسال سابقه مازاد بر 20 سال افزایش می‌یابد.

وی رقم کمک هزینه ماهانه عائله مندی را349 هزار و 980ریال، مبلغ کمک هزینه ماهانه اولاد را 70 هزار و 680 ریال وکمک هزینه ماهانه همسر متکفل فرزند را 174 هزار و 990 ریال عنوان کرد.

حیدری اضافه کرد: میزان کمک هزینه مسکن برای سال جدید به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی وبازماندگان به مبلغ 165 هزار ریال در ماه تعیین شده است.

به گفته این مقام مسئول، میزان کمک به معیشت مستمری بگیرا ندر سال 95 به ازای هر پرونده مستمری باز نشستگی، از کار افتادگی کلی بازماندگان ماهانه 385 هزار ریال است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان درخصوص لیست های پرداخت وصدور احکام افزایش مستمری ها نیز بیان کرد: ما به التفاوت مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت ماه سال 95 طی لیست های جداگانه و بهتر تیب در تیرماه و مرداد ماه پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: به منظور اطلاع مستمری بگیران، احکام افزایش مستمری ازطریق سایت رسمی اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر