کد خبر: 791070
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
سارق سابقه‌داري كه پس از شكستن توبه‌اش در جشن تولد يكي از بستگانش موبايل قاپي كرده بود، در حال خوردن مشروب بود، دستگير شد.
سارق سابقه‌داري كه پس از شكستن توبه‌اش در جشن تولد يكي از بستگانش موبايل قاپي كرده بود، پس از چندين فقره كيف‌قاپي زماني كه در حال خوردن مشروب بود، دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل زن جواني در شمال پايتخت به اداره پليس رفت و از موتورسوار كيف‌قاپي شكايت كرد.  شاكي گفت: لحظاتي قبل در خيابان در حال رفتن به خانه‌ام بودم كه پسر موتورسواري به من نزديك شد. او سوار موتورسيكلت پالس قرمز رنگي بود و صورتش را هم با ماسك بهداشتي پوشانده بود كه ناگهان كيفم را از دستم قاپيد و به سرعت از محل گريخت. پس از اين به‌دنبالش دويدم و از رهگذران درخواست كمك كردم، اما مرد موتور سوار با سرقت گوشي گرانقيمتم موفق به فرار شد.  با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي نصرتي، بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 34 براي شناسايي سارق كيف قاپ در اختيار تيم زبده‌اي از كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي قرار گرفت.
در حالي كه تحقيقات درباره اين پرونده ادامه داشت، مأموران پليس با چندين شكايت مشابه روبه‌رو شدند كه همگي حكايت از آن داشت، سارق مرد موتوسواري است كه با موتورسيكلت قرمز رنگ از زنان كيف‌قاپي مي‌كند. از سوي ديگر بررسي‌ها نشان داد كيف قاپ، سارق حرفه‌اي است كه در يك چشم به هم زدن اقدام به سرقت مي‌كند. مأموران پليس در بررسي پرونده افراد سابقه‌دار به رد پاي سارق سابقه‌داري به نام شهروز رسيدند كه مدتي قبل موتورسيكلت پالس قرمزي خريداري كرده بود. بنابراين شهروز به عنوان مظنون تحت تعقيب پليس قرار گرفت تا اينكه كارآگاهان روز نوزدهم خردادماه متهم را در مخفيگاهش در حالي كه با يكي از دوستانش در حال خوردن مشروب بود، بازداشت كردند. مأموران در بازرسي بدني از متهم يك گوشي سرقتي كشف كردند.  صبح ديروز متهم براي بازجويي به شعبه اول بازپرسي منتقل شد و در حالي كه به شدت گريه مي‌كرد، به 15 فقره كيف‌قاپي اعتراف كرد.

گفت‌وگو با متهم

چرا گريه مي‌كني؟
من توبه كرده بودم، اما دوباره توبه‌ام را شكستم و به اتهام كيف‌قاپي دستگير شدم.

يعني براي اينكه توبه‌ات را شكسته‌اي گريه مي‌كني؟
نه. مأموران مي‌گويند در تحقيقات از شاكيان مشخص شده من بيش از 100 فقره كيف‌قاپي داشته‌ام، در صورتي كه من به زور 15 فقره در اين مدت كيف‌قاپي كرده‌ام.

يعني روزي چند تا سرقت مي‌كردي؟
حدوداً روزي 5 فقره كيف‌قاپي مي‌كردم.

پس شما سه روز به كيف‌قاپي رفتي؟
بله. گفتم كه من توبه كرده بودم تازه دوباره شروع كردم.

چرا توبه‌ات را شكستي؟
مادرم سرطان دارد، نياز به پول داشت براي همين به كيف‌قاپي رفتم.

مادرت خبر دارد كه كيف‌قاپي كردي؟
نه.

چرا موتورسيكلت ميليوني‌ات را براي خريد دارو نفروختي؟
[سكوت مي‌كند.]

چند بار سابقه زندان داري؟
سه بار به جرم كيف‌قاپي به زندان رفته‌ام.

از چه سالي شروع به سرقت كردي؟
سال 87 كه 16 سال داشتم براي اولين بار دستگير شدم و به زندان رفتم.

به چه جرمي تحت تعقيب قضايي بودي؟
سال قبل با گذاشتن وثيقه از زندان به مرخصي آمدم و ديگر به زندان برنگشتم و فراري شدم.

همدست داشتي؟
نه من تكرو بودم. دوست ندارم همدست داشته باشم. چون هميشه سارق‌‌هايي كه همدست دارند بعد از مدتي به خاطر تقسيم مال سرقتي يا موارد ديگر اختلاف پيدا مي‌كنند و يكديگر را لو مي‌دهند.

درباره نحوه سرقت توضيح بده؟
من با موتورسيكلت در خيابان‌هاي بالاي شهر دور مي‌زدم و پس از اينكه طعمه‌ام را انتخاب مي‌كردم، ماسك بهداشتي به صورت مي‌زدم، كلاه هم مي‌گذاشتم و در فرصت مناسب كيف طعمه‌ام را مي‌قاپيدم.

اموال سرقتي را به چه كسي مي‌فروختي؟
بيشتر اموال داخل كيف سرقتي، موبايل و پول نقد بود كه موبايل‌ها را به مالخري به قيمت خيلي كم مي‌فروختم.

موبايل سرقتي كه زمان دستگيري از شما كشف شد، كجا سرقت كردي؟
مدتي قبل در جشن تولد يكي از بستگانم دعوت بودم. هنگامي كه همه در حال شادي بودند، من موبايل يكي از مهمان‌ها را سرقت كردم. من فكر نمي‌كردم او شكايت كرده باشد به همين خاطر خودم از موبايل سرقتي استفاده مي‌كردم. اين اولين سرقت من بعد از شكستن توبه بود.

پس شما در مهماني‌هاي بستگان هم سرقت مي‌كني؟
براي سارق فرقي نمي‌كند كه كجا دست به سرقت بزند يا مالباخته دوست يا از اقوام نزديك او باشد.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار