کد خبر: 789538
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
روابط عمومی انجمن پیشکسوتان سپاس اعلام کرد: فراخوان شرکت در دومین جشنواره در تاریخ 6/2/1395 مصادف با سالروز اضمحلال حزب توده آغاز گردیده است.لذا کلیه هنرمندان علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.jashnvareh-sepas.ir یا عضویت در کانال تلگرام انجمن پیشکسوتان سپاسhttps://telegram.me/sepasngo از شرایط و نحوه ثبت نام در جشنواره مطلع گردند.
به گزارش جوان آنلاين، دکتر محسن شیرازی دبیر جشنواره فرهنگی هنری «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی> زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را از جمله اهداف این جشنواره دانست و افزود: سالیان سال از انقلاب اسلامی می گذرد، طی این مدت رشادت های فرزندان انقلاب در گستره های گوناگون سبب تداوم و استحکام انقلاب اسلامی گردیده است.به تعبیر ما شهدای گرانقدر بر اعمال و رفتار ما نظاره‌گر هستند و انقلاب اسلامی ایران مدیون و مرهون فداکاری‌های این عزیزان است. در همین راستا برای گرامیداشت مقام شهدا در سال 93 نخستین جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» را برگزار کردیم که آثار بسیار ارزشمندی به دست ما رسید. خوشبختانه این سعادت نصیب ما شد که برای سال دوم جشنواره دیگری را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان رسمی دومین دوره جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» از روز ششم اردیبهشت‌ماه به مناسبت سالروز انهدام حزب توده در ایران اعلام شد و اکنون نیز نشست خبری این جشنواره به منظور تبیین و تشریح محورهای آن برگزار شده است.

شیرازی با اشاره به فعالیت‌های حزب توده در ایران بیان کرد: این حزب برای قدیمی‌ها سمبل افکار و فعالیت‌های چپ مارکسیسم‌ نهیلیستی بود که تحت حاکمیت شوروی حمایت و پشتیبانی می‌شد. به تعبیر دیگر شوروی بازوی قدرتمند حزب توده بود. این حزب در زمان شاه نیز فعالیت‌هایی داشت و علیرغم اینکه سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) در زمان شاه که آمریکا یکی از حامیان و پشتیبانان آن بود در دوره پهلوی این گروه را زیر نظر داشت اما تنها توانسته بود چند تن از اعضای آن را دستگیر کند. اما با فداکاری رزمندگان در سالهای 62 و 63 ضربات محکمی به این حزب وارد شد و تمام سرکرده‌های آن دستگیر شدند. به گونه‌ای که حزب و اندیشه مارکسیست کمونیستی از کشور برچیده شد.

وی ادامه داد: این یک واقعیت بزرگ است که یک سازمان بزرگ که از سوی ابرقدرت‌ها حمایت می‌شد به دست رزمندگان ما از میان برداشته شد.

دبیر جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» با اشاره به اختتامیه جشنواره بیان کرد: زمانی که ما برای پایان مهلت ارسال آثار در نظر گرفته‌ایم روز پنجم مردادماه و همزمان با سالروز عملیات مرصاد است. این عملیات فوق‌العاده مهم بود چرا که ما توانسته بودیم در دوران جنگ تحمیلی با دشمن بعثی مقابله کنیم اما پس از آن گروهی به ظاهر مسلمان که ایرانی نیز بودند در قالب منافقین علیه نظام اقدام کردند و با دشمن همسو شدند اما بار دیگر دلاوران ما توانستند سد و مانع محکمی را در مقابل آن‌ها ایجاد کنند و منافقین را به سزای اعمالشان برسانند.

شیرازی درباره اهداف برگزاری جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» توضیح داد: نشان دادن رشادت‌های مردم و رزمندگان که در جبهه مقاومت، پایداری تلاش می‌کنند یکی دیگر از موارد بسیار مهم است که باید به آن توجه کنیم چون با پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره در عرصه‌های مختلف تاریخ دشمن؛ دشمنی خود را به روش‌های مختلف بروز و ظهور داده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که گروهک‌هایی در نقاط مختلف کشور فعالیت کردند و خواهان تجزیه کشور بودند. پس از آن شاهد بودیم که تمام دنیا از حزب بعث و صدام حمایت و جنگ را بر ما تحمیل کرد اما مردم ما در همه این مراحل سربلند بیرون آمدند و از کشور دفاع کردند. در چند سال اخیر نیز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا فعالیت‌هایی علیه کشور ما و مسلمانان را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها بسیار هولناک‌تر و وسیع‌تر از دوران‌های گذشته است که جبهه باطل با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدام به فعالیت می‌کنند. در مقابل نیز جبهه مقاومت شکل گرفته است که شهدا، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری آن را هدایت می‌کنند و مردم ما در ایران و سایر کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن به مقابله با این جبهه باطل می‌پردازند. این افراد همان عناصر حزب‌اللهی هستند که با جبهه باطل و مزدوران صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

شیرازی خاطرنشان کرد: اگرچه دشمنان ما در جبهه باطل تمام قد وارد میدان شده‌اند اما عزیزان ما با فداکاری‌های خودشان اجازه نمی‌دهند که آن‌ها پیروز شوند. با توجه به تلاش‌هایی که شهدا و عزیزان ما در جبهه مقاومت دارند این ضرورت و دین بر گردن ما احساس می‌شود که از آن‌ها تجلیل کنیم. چه خوب که این تجلیل با همکاری هنرمندان و صاحبان قلم در عرصه‌های فرهنگی و هنری باشد. تاکنون فیلم، مستند، داستان، شعر و کتاب‌های متعددی در این زمینه به نگارش درآمده است و آثار جشنواره قبل نیز هم اکنون به صورت یک مجموعه آثار گردآوری شده است ولی این مجموعه هنوز به چاپ نرسیده است. جا دارد از حامیان جشنواره یعنی، مرکز مستند حقیقت، دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی، بنیان رسانه‌ای بیان و موسسه فرهنگی-هنری فرزندان روح‌الله تشکر کنم..

به گفته شیرازی، «جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان،«مظلومیت شیعیان تحت ستم رژیم آل سعود»، «راهپیمایی حماسی روز قدس در ایران و جهان، «کشتار مردم بی‌دفاع یمن توسط آل سعود»،«جنایات آل سعود و آل خلیفه علیه مردم ستمدیده بحرین»،«حرمین شریفین، اسیر رژیم آل سعود»، «سکوت استکبار جهانی در برابر جنایات آل سعود»، «مقاومت اسلامی در مقابله با جنایات داعش»، «حزب‌الله لبنان قله مقاومت اسلامی در منطقه»، «کشتار تروریستی مردم بی‌دفاع منطقه توسط داعش»، «خاستگاه فکری و فرهنگی داعش»، «حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی»، «شهدای بیداری اسلامی و مدافعان حرم»، «نقش پاسداران گمنام در احیاء بیداری اسلامی»،«سبک زندگی فردی و خانوادگی پاسداران گمنام» و«دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری درباره بیداری و مقاومت اسلامی» محورهای این جشنواره هستند و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌تواند در دو بخش «فرهنگی» و «هنری» آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی اضافه کرد: داستان کوتاه، دل نوشته، شعر، داستان، ادبیات کودک و نوجوان از جمله موضوعات بخش فرهنگی و فیلم (مستند، کوتاه، داستانی)، فیلم‌نامه، کلیپ صوتی و تصویری، عکس، ارتباط تصویری (پوستر، تصویرسازی و...) موشن گرافیک، کاریکاتور،انیمیشن هم از موضوعات مرتبط با بخش هنری دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

در ادامه دبیر اجرایی جشنواره ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه ، راه های ارتباطی علاقه مندان با دبیرخانه جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد:.

از طریق سایت به ادرس www.jashnvareh-sepas.ir

ایمیلjashnvareh@sepasngo.ir

کانال تلگرام جشنواره

و یا روابط عمومی جشنواره با شماره 09192474225 صورت می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار