کد خبر: 789139
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
والیبال انتخابی المپیک 2016 - ژاپن
تیم ملی والیبال ایران با برتری برابر لهستان برای نخستین بار سهمیه المپیک گرفت. شاگردان لوزانو که از ساعت 11 در سالن متروپولیتن توکیو ژاپن به مصاف لهستان رفته بودند این تیم را 3 بر یک شکست داد و توانست بعد از ۵۲ سال راهی المپیک شود.
تیم ملی والیبال ایران با برتری برابر لهستان برای نخستین بار سهمیه المپیک گرفت. شاگردان لوزانو که از ساعت 11 در سالن متروپولیتن توکیو ژاپن به مصاف لهستان رفته بودند این تیم را 3 بر یک شکست دادند و توانستند بعد از ۵۲ سال راهی المپیک شوند. ابران ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی،مهدی مرندی،میلاد عبادی پور و عادل غلامی بازی را آغاز کرد. لهستان قبل از بازی با ایران با بردی که برابر ونزوئلا بدست آورده بود سهیمه المپیک را کسب کرده بود.

ست اول؛ 25-20 ایران

در ست اول اولین امتیاز با برخورد سرویس بازیکن لهستان به تور برای ایران به دست آمد. آنتیگا سرمربی لهستان به پاسور اصلی خود لوماچ و همچنین کورک و کوبیاک استراحت داده بود. لهستانی‌ها که پیش از این صعودشان به المپیک قطعی شده بود در این مسابقه بیشتر از سرویس‌های ریسکی استفاده می‌کردند. لهستانی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند، اما دو تیم در امتیاز 7 به تساوی رسیدند و در ادامه هم شاگردان لوزانو امتیاز 8 را کسب کردند تا تیم‌ها در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی اول شوند. بازی پایاپایی پیش رفت و تیم‌ها در امتیاز 11 بر 11 به تساوی رسیدند، اما در ادامه اشتباهات  شاگردان آنتیگا نتیجه بازی را 20 بر 16 کرد. دفاع کم‌نقص موسوی روی تور و آبشارهای عالی میرزاجانپور باعث شد پرافتخارترین تیم‌های جهان با نتیجه 25 بر 20 شکست بخورد.


صعود به المپیک بعد از 52 سال

ست دوم 25-18 ایران

در آغاز ست دوم عادل غلامی با سرویس خود امتیاز اول را برای ایران به دست آورد .بازی خوب بچه ها ادامه داشت و با دفاع خوب بازیکنان ایران، لهستانی‌ها 6-3 عقب افتادند و به همین دلیل این تیم درخواست وقت استراحت فنی کرد.  اما این وقت استراحت هم کارامد نبدو چرا که سرویس فرهاد قائمی  دو امتیاز پیاپپی را گرفت تا امتیاز 8 به سود ایران شود داد .بازی کماکان به تفع ایران پیش می رفت  سرویس های پرشی عبادی پور نتیجه را  17-12 به نفع ایران کرد. شاگردان لوزانو توجهی به این موضوع نداشتند که لهستانی‌ها با کدام بازیکنان خود بازی می‌کنند و برای تحقق رویای 52 ساله با جدیت کار می‌کردند. ملی‌پوشان ایران اختلاف خود را با حریف حفظ کردند، تا این که این ست هم با دفاع مهدوی 25-18 به نفع ایران به پایان برسد .

ست سوم 25-20 لهستان

امتیاز اول این ست را لهستانی‌ها کسب کردند و بلافاصله با خراب کردن سرویس نتیجه بازی یک بر یک شد. بازی در این ست پایاپای پیش می رفت و نتیجه بازی 11-10 به نفع این تیم اروپایی بود.در این ست لهستانی ها امتیاز ۱۶ را زودتر بدست آوردند.

سروریس های پرشی عبادی پور باعث شد تا دو تیم در امتیاز 18 مساوی شوند.در این لحظه کورک، ستاره تیم ملی والیبال لهستان هم در این ست وارد زمین شد و این نشان می‌داد که سرمربی لهستان نمی خواست نتیجه را واگذار کرد. با تعویض‌هایی که انتیگا در ترکیب تیم خود ایجاد کرد نتیجه بازی 21 بر 19 به سود لهستان شد تا لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کند.هر چند بیستمین امتیاز را شهرام محمودی برای ایران کسب کرد، اما این تلاش‌ها کافی نبود نتیجه این ست با امتیاز 25 بر 20 به سود لهستان خاتمه پیدا کرد.

 

ست چهارم 34-32 ایران

در آغاز این ست لوزانو تصمیم گرفت تا زرینی جایگزین قائمی شود در این ست ملی‌پوشان ایران خوب کار کردند و موفق شدند 4 بر صفر از حریف خود پیش بیفتند. آبشار شهرام محمودی بازی را در ست چهارم بازی را 8-4 به سود ایران کرد. اما در ادامه این لهستانی ها بودند که اختلاف راکمتر کردند و بازی 12-10 شد. اما شاگردان لوزانو امتیاز 16 را زودتر گرفتند تا دوتیم به وقت استراحت فنی بروند سهل انگاری در دفع به موقع توپ و .

چند اشتباه پی در پی ملی پوشان باعث شد تا لهستان به تساوی 18-18 برسد. در ادامه اشتباه فاحش میرزجانپور امتیاز ۲۰ را به لهستان داد تا بازی 20-19 به نفع لهستان شود. تیم ملی ایران که تنها یک امتیاز برای پیروزی احتیاج داشت با اشتباه محمودی بازی به تساوی 24-24 رسید و حتی دو تیم تا امتیاز 28-28 با تساوی پیش رفتند. اما  دفاع خوب موسوی ایران 29-28 پیش انداخت. در نهایت این ست با نتیجه 34-32 برابر حریف به برتری رسید تا با پیروزی برابر لهستان راهی المپیک شود.

به این ترتیب تیم ملی ایران با هدایت لوزانو بزرگترین افتخار خود را کسب کرد و از حالا باید به فکر المپیک باشد.لوزانو در سال 2006 لهستان را به مدال نقره قهرمانی جهان رسانید و در المپیک 2005 لهستان پنجم کرده بود.تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود فردا از ساعت 5:30 به مصاف ونزوئلا خواهد رفت.

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار