کد خبر: 779323
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
سرپرست اداره محیط زیست اسلامشهر خبر داد:
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از تحویل یک قطعه گاوچرانک به مامورین یگان حفاظت این اداره خبر داد
محمدرضا عباسی

رضا شایسته سرپرست  اداره حفاظت از محیط زیست اسلامشهر، اظهار کرد: برای دومین بار در هفته جاری در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان، مبنی بر مشاهده و کشف یک پرنده در منطقه چهاردانگه اسلامشهر، مأمورین یگان حفاظت شهرستان بلافاصله به محل اعزام شدند و این پرنده را تحویل گرفتند.

وی بیان کرد: این پرنده که به دلایلی از ناحیه بال سمت راست آسیب دیده بود از راسته لک لک‌سانان و از تیره حواصیل‌ها و گونه گاوچرانک با نام علمی Bubulcus ibis بوده و جهت اقدامات درمانی و قابلیت رهاسازی در مناطق تحت مدیریت سازمان به کلینیک پارک طبیعت پردیسان تحویل شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: گاوچرانگ پرنده‌ای است که از پراکندگی نسبتا فراوانی برخوردار است و تابستان‌ها در مناطق ساحلی دریای خزر دیده می‌شود و تعدادی از آنها نیز زمستان‌ها در ایران باقی می‌مانند.

وی خاطرنشان کرد: این پرنده 50 سانتی متر طول دارد و نسبتا کوچک و سفید رنگ است. نرها از ماده‌ها بزرگ‌تر، اما کم و بیش همشکل هستند.

شایسته گفت: کمتر از حواصیل‌های دیگر به آب بستگی نشان می‌دهند و در نیزارها، بوته‌زارها و یا روی درخت‌ها در خشکی یا در مجاورت آب آشیانه می‌سازند و عمدتا در میان گله گاوهاست و از کنه‌های روی بدن گاوها تغذیه می‌کند.

وی در پایان ضمن قدردانی از افراد دوستدار طبیعت در تحویل به موقع پرندگانی که از زیستگاه خود خارج شده‌اند، متذکر شد: هنوز برنامه حفاظتی خاصی برای این گونه پرنده در نظر گرفته نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر