کد خبر: 761054
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
انصارالله: 300 هدف نظامي و تأسيسات حياتي عربستان را نشانه گرفته‌ايم
بلافاصله پس از اينكه مذاكرات يمني‌ها در سوئيس براي پايان دادن به جنگ با شكست مواجه شد، متحدان انصارالله از آمادگي براي شليك صدها موشك به اهدافي در داخل عربستان خبر دادند تا بدين طريق نسبت به نقض آتش بس تمديد شده به سعودي‌ها هشدار بدهند.
بلافاصله پس از اينكه مذاكرات يمني‌ها در سوئيس براي پايان دادن به جنگ با شكست مواجه شد، متحدان انصارالله از آمادگي براي شليك صدها موشك به اهدافي در داخل عربستان خبر دادند تا بدين طريق نسبت به نقض آتش بس تمديد شده به سعودي‌ها هشدار بدهند.
دولت مستعفي يمن اواخر يك‌شنبه شب اعلام كرد آتش‌بس در يمن به مدت هفت روز ديگر تمديد شده است. تمديد آتش بس از زماني صورت مي‌گيرد كه چند روز مذاكرات يمني‌ها در سوئيس براي يافتن راه‌حلي صلح آميز با شكست مواجه شد. به دليل زياده‌خواهي عربستان سعودي ناظران پيش از شروع مذاكرات احتمال شكست آن را داده بودند. با اين وجود نماينده سازمان ملل كه از سوي انصارالله به نقض بي طرفي متهم شده نسبت به بعضي پيشرفت‌ها ابراز خرسندي كرد و از ادامه اين مذاكرات طي ماه ژانويه خبر داد. هيئت‌هاي حاضر در سوئيس درباره بعضي موارد به توافقاتي دست يافتند. اسماعيل ولد الشيخ، نماينده سازمان ملل متحد در يمن در نشست خبري خود پس از پايان اين دور از مذاكرات در سوئيس اعلام كرد كه اين سازمان پايبند به لغو محاصره زميني، دريايي و هوايي شهرهاي اين كشور است و هيئت‌هاي مذاكره‌كننده براي دستيابي به توافقي جامع درباره حل بحران كشورشان براساس قطعنامه 2216 شوراي امنيت تاكنون پيشرفت خوبي داشته‌اند. ولد الشيخ كه از طرف انصارالله به نقض بي طرفي متهم شده است، گفت: مذاكره‌كنندگان درباره انجام چند اقدام اعتمادساز به خصوص آزاد كردن همه اسرا و زندانيان و تشكيل كميته آتش‌بس به توافق رسيدند. بنابر گفته نماينده سازمان ملل، همچنين توافق شده كمك‌هاي بشردوستانه به همه مناطق يمن از جمله شهر تعز برسد زيرا آسيب‌هاي وارد شده به اين شهر سنگين است و مردم آن از مدتي پيش كمكي دريافت نكرده‌اند. مقامات يمني با اشاره به نقض آتش‌بس‌هاي قبلي توسط عربستان سعودي نسبت به احتمال نقض آتش‌بس كنوني نيز هشدار داده‌اند. شرف غالب لقمان، سخنگوي ارتش يمن اعلام كرد: «ما 300 هدف نظامي و تأسيسات حياتي عربستان را جزو اهداف خود قرار داده‌ايم تا آنها را بمباران كنيم. اين اقدام ما در واكنش به نقض آتش‌بس از سوي عربستان صورت مي‌گيرد چراكه مقابله به مثل به گزينه‌اي براي ما تبديل شده است كه پيشتر دوست نداشتيم به آن متوسل شويم.» وي گفت: «ما هنوز بسياري از سلاح‌ها و تجهيزات جنگي خود را عليه عربستان به كار نگرفته‌ايم. ارتش و كميته‌هاي مردمي با توانايي‌هاي نظامي خود قادر به تغيير معادله جنگ هستند. از امروز به بعد تنها به دفاع نمي‌پردازيم بلكه حمله از اولويت‌هاي استراتژيك ما خواهد بود.» نيروهاي يمني طي چند روز گذشته چندين بار مراكز نظامي عربستان در داخل اين كشور و همچنين مواضع نيروهاي ائتلاف در بعضي مناطق يمن را هدف قرار داده‌اند و تلفات بالايي به نيروهاي دشمن وارد كرده‌اند.
 
عفو بين‌الملل: نمي‌توانيم همدست عربستان در يمن باشيم
با ادامه تجاوز عربستان سعودي بعضي سازمان‌هاي بين‌المللي نسبت به فاجعه بحراني در يمن هشدار داده‌اند. دفتر سازمان عفو بين‌الملل در ايتاليا ضمن درخواست از اين كشور براي توقف ارسال اسلحه به عربستان و ائتلافي كه در حال بمباران يمن است، اعلام كرد: ما نمي‌توانيم همدست جنايات ائتلاف عربستان در يمن باشيم. به گزارش ايرنا، دفتر سازمان عفو بين‌الملل در ايتاليا در بيانيه‌اي خواستار متوقف شدن ارسال اسلحه از ايتاليا به عربستان و كشورهاي ائتلافي كه در حال بمباران يمن هستند، شد. دراين بيانيه آمده است: از ماه مارس 2015 يك جنگ خونين در يمن آغاز شده است كه متأسفانه رسانه‌ها كمتر از آن صحبت مي‌كنند. در اين جنگ بيش از 2هزار و 100غيرنظامي كشته شدند كه حداقل 400 تن از آنها كودك بودند. آنها درحالي كشته شدند كه به دنبال آب يا در حال خريد كردن بودند. بيش از يك ميليون و 400 هزار نفر مجبور به ترك خانه و كاشانه‌شان در يمن شده‌اند. امروز زندگي 80 درصد يمني‌ها به كمك‌هاي بشردوستانه بستگي دارد. سازمان عفو بين‌الملل هشدار داد: اين در حالي است كه ايتاليا و ساير كشورها به ارسال اسلحه به كشورهايي كه مرتكب اين جرائم وحشتناك در يمن مي‌شوند، ادامه مي‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار