کد خبر: 760204
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
خطيب جمعه تهران:
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه 1+5 لطفي به ايران نكرده و فقط دروغ 12ساله‌اش را پس گرفته است، اظهار داشت: از مسئولان مي‌خواهيم حالا كه عملاً به دروغ‌شان اعتراف كرده‌اند، اين دروغ‌شان را در مجامع بين‌المللي پيگيري كنند.
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه 1+5 لطفي به ايران نكرده و فقط دروغ 12ساله‌اش را پس گرفته است، اظهار داشت: از مسئولان مي‌خواهيم حالا كه عملاً به دروغ‌شان اعتراف كرده‌اند، اين دروغ‌شان را در مجامع بين‌المللي پيگيري كنند.
به گزارش تسنيم، آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه‌هاي دوم نماز جمعه در سخناني به جنايت ارتش نيجريه و كشتار شيعيان اين كشور اشاره كرد و افزود: اين جنايت هولناك‌تر از آن است كه بتوان آن را توصيف كرد. آمارها دقيق نيست اما تعبيري كه بنده مي‌توانم به يقين بگويم اين است كه صدها شيعه را به خاك و خون كشيدند. ساده‌انديشانه است كه دولت نيجريه بگويد كه اينها جلوي كاروان ارتش ما را گرفتند و ما هم آنها را زديم و ساده‌انديش‌تر از دولت نيجريه آنهايي هستند كه اين دروغ را باور مي‌كنند.
آيت‌الله خاتمي خطاب به دولت نيجريه گفت: دولت نيجريه بايد بداند با اين جنايتش آب به آسياب وهابي‌هاي تكفيري‌پرور، داعشي‌هاي بوكوحرام و رژيم جلاد صهيونيستي ريخته است. جنايت فجيعي را مرتکب شدند. وي ادامه داد: دولت نيجريه در گرداب افتاده است، به دولت نيجريه از زبان مردم مي‌گويم كه ملك با كفر مي‌ماند اما با ظلم نمي‌ماند. قطره قطره خون اين شهيدان شما را به زوال‌تان نزديك مي‌كند. از اين شيطنت و جنايت دست برداريد.
   
فتنه‌گران را به دانشگاه راه ندهيد
وي در بخش ديگري از سخنانش به سالروز شهادت آيت‌الله مفتح اشاره كرد و گفت: آيت‌الله مفتح از پيشگامان وحدت حوزه و دانشگاه است. آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه منظور از وحدت بين حوزه و دانشگاه اين نيست كه زير يك سقف بنشينند و پيرامون وحدت حوزه و دانشگاه جلسه بگيرند، اظهار داشت: البته دور هم نشستن چيز خوبي است اما وحدتي كه ما و نظام به دنبال آن هستيم وحدت در انگيزه‌ها و اهداف است. همان كه در سال‌هاي 56 و 57 اتفاق افتاد و حوزه و دانشگاه يك هدف پيدا كردند و آن سرنگوني نظام سياه شاهنشاهي و برپايي نظام مقدس جمهوري اسلامي بود. ميوه شيرين اين وحدت را ملت بزرگ ايران چيد. خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در هفته گذشته به مناسب 16 آذر متأسفانه از برخي از دانشگاه‌ها گزارش‌هاي بسيار نگران‌كننده‌اي براي ملت ما رسيد. متأسفانه برخي از فتنه‌گران در دانشگاه حضور يافتند. وي با بيان اينكه تفرقه‌افكني بين حوزه و دانشگاه غير از اين نيست كه فتنه‌گران در دانشگاه سخنراني كنند، گفت: تفرقه‌افكني بين حوزه و دانشگاه و متدينين غير از اين نيست. بنده به مسئولان دانشگاهي مي‌گويم كه شما عكس حضرت آقا را بالاي سرتان نصب مي‌كنيد، مگر ايشان نگفتند كه فتنه خط قرمز ماست، چرا فتنه‌گران را به دانشگاه راه مي‌دهيد كه اراجيف عليه مقدسات بگويند و اهانت كنند. آيت‌الله خاتمي خطاب به وزير علوم و مسئولان دانشگاه گفت: به صراحت به مسئولان دانشگاه و به وزير علوم مي‌گويم كه با اين روندي كه شما در پيش گرفته‌ايد، تلاش و زحمات چهار دهه آيات مفتح، مطهري، بهشتي و باهنر بر بادخواهد رفت. مگر قرار نيست كه شما تداوم‌بخش راه شهيدان باشيد؟ مگر نمي‌گوييد كه ما در خط ولايت هستيم، ولايت مي‌گويد كه فتنه خط قرمزماست.
   
مردم در انتخابات به اصلح رأي بدهند
وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش به آغاز ثبت نام خبرگان رهبري و همينطور روند ثبت‌نام مجلس شوراي اسلامي از امروز اشاره كرد و گفت: هر رأيي كه به صندوق انداخته مي‌شود يك رأي مجدد به نظام اسلامي است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مردم در بررسي صلاحيت بررسي كانديداها و رأي دادن گفت: بايد توجه داشته باشيد كه شوراي نگهبان كف صلاحيت نامزدها را مشخص مي‌كند و تعيين سقف صلاحيت با شما مردم است. شوراي نگهبان مي‌گويد كه فردي حداقل صلاحيت‌ها را دارد اما عقل مي‌گويد كه شما اصلح را برگزين. اصلح كسي است كه تدين داشته، با مردم بوده و ولايت‌مدار باشد كه اين ولايت‌مداري نيز بايد عملي و نه شعاري باشد. آيت‌الله خاتمي اضافه كرد: گاهي مردم خودشان فردي را مي‌شناسند و گاهي ممكن است كساني را نشناسيد كه به كساني كه مي‌شناسند مراجعه كنيد و البته نيز گاهي مي‌توان از طريق حمايت‌كنندگان نيز متوجه شد كه فلان كانديدا در چه خطي است.
   
آژانس دروغ 12 ساله‌اش را پس گرفت
وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش به موضوع بسته شدن پرونده موسوم به ابعاد نظامي ايران در موضوع هسته‌اي اشاره كرد و گفت: اين پرونده با تلاش مسئولان بسته شد كه البته از رئيس‌جمهور و تيم مذاكره‌كننده تشكر مي‌كنيم. خطيب موقت نمازجمعه تهران در همين زمينه افزود: آمانو در اين گزارشش حرف‌هاي بسيار نامربوط و بي‌اساسي گفته و عنوان كرده كه ايران از سال 2003 تا 3009 ميلادي تحركاتي در عرصه سلاح هسته‌اي داشته كه همه اينها از بن دروغ است. آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه 1+5 لطفي به ايران نكرده و فقط دروغ 12 ساله‌اش را پس گرفته است، اظهار داشت: از مسئولان مي‌خواهيم حالا كه عملاً به دروغ‌شان اعتراف كرده‌اند، اين دروغ‌شان را در مجامع بين‌المللي پيگيري كنند. وي همچنين تصريح كرد: بايد در زمينه موضوع هسته‌اي به اين نكته توجه داشته باشيم كه بخش موفق موضوع هسته‌اي مديون رهبري نظام و مردم است، مبادا برخي از گروه‌ها و گروهك‌هاي سياسي آن را به نفع خودشان مصادره كنند و از تنور انتخابات از اين رهگذر براي خودشان ناني بپزند.
    
نگوييد نقد نكنيد، بگوييد نقد سازنده كنيد
خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين در واكنش به اظهارات اخير رئيس‌جمهور كه گفته بود ديگر نبايد درباره موضوع هسته‌اي انتقادي وجود داشته باشد، گفت: در يك جامعه آزاد، آزادي انتقاد يك اصل اساسي است، اينكه بگوييم ديگر دراين عرصه كسي انتقاد نكند، اين با فرمايشات ديگري كه مي‌گويد قدرت بايد نقض شود در تناقض است. چرا نبايد نقد شود؟ بگوييد در اين مورد و موارد مشابه ديگر نقد كنند اما نقد بايد سازنده باشد.
آيت‌الله خاتمي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع تركيه و انهدام يك هواپيماي روسي توسط اين كشور اشاره كرد و گفت: اسقاط هواپيماي روسي توسط تركيه و نيز تجاوز نظامي به عراق با گراي امريكا بوده است. به همسايگانمان مي‌گوييم كه از صدام درس بگيريد، امريكا از شما استفاده ابزاري مي‌كند و وقتي مدت مصرفتان به پايان برسد مانند يك دستمال كاغذي استفاده شده كه دور ريخته مي‌شود، امريكا با شما همين رفتار را مي‌كند. اما ما نمي‌خواهيم چنين روشي در پيش بگيريم. وي همچنين در خطبه‌هاي اول نمازجمعه تهران گفت: ملت بزرگ ايران تفسير صبوري بر حق هستند. وي افزود: 36 سال است كه دشمنان انواع تهديدات را به ملت ايران تحميل كرده‌اند اما ملت ايران ايستاده‌اند و خسته هم نشده‌اند. خطيب موقت نمازجمعه تهران تصريح كرد: بعضي مي‌خواهند ملت ايران را از تهديدات دشمن خسته نشان دهند، اما اين ملت خسته نمي‌شود و دشمنان را خسته خواهد كرد.
  
راهپيمايي نمازگزاران در اعتراض به قتل‌عام شيعيان نيجريه
نمازگزاران جمعه سراسر كشور در اعتراض به حملات وحشيانه و كشتار بي‌رحمانه شيعيان نيجريه و اهانت به بزرگان، علماي ديني و مقدسات توسط ارتش نيجريه و گروه‌هاي تكفيري و تروريست بوكوحرام راهپيمايي كردند.
در تهران نيز نمازگزاران تهراني پس از اقامه نماز عبادي سياسي جمعه، در اعتراض به كشتار شيعيان نيجريه خواستار آزادي رهبر شيعيان اين كشور شدند. راهپيمايان با در دست داشتن پوستر ‌ شيخ ابراهيم الزكزاكي رهبر شيعيان اين كشور و تأكيد بر اينكه «همه ما شيخ زكزاكي هستيم» خواستار آزادي وي شدند. ارتش نيجريه هفته گذشته در جنايتي غيرانساني دست به كشتار بيش از 800 شيعه در اين كشور زد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار