کد خبر: 757894
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
يك تحليلگر مسائل سياسي:
در حالي كه برخي اصلاح‌طلبان معتقدند كه آنها ستون فقرات دولت هستند و دولت يازدهم از رحم اجاره‌اي اصلاح‌طلبان استفاده مي‌كند، يك تحليلگر مسائل سياسي معتقد است: اصلاح‌طلبان حكم آپانديس دولت را دارند و حمايت آنها از لاريجاني و ناطق نيز نشانه بحران هويتي عميق آنهاست.
در حالي كه برخي اصلاح‌طلبان معتقدند كه آنها ستون فقرات دولت هستند و دولت يازدهم از رحم اجاره‌اي اصلاح‌طلبان استفاده مي‌كند، يك تحليلگر مسائل سياسي معتقد است: اصلاح‌طلبان حكم آپانديس دولت را دارند و حمايت آنها از لاريجاني و ناطق نيز نشانه بحران هويتي عميق آنهاست.
پرويز اميني، تحليلگر ارشد مسائل سياسي در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سؤالي درباره موقعيت و وزن سياسي جريان اصلاحات در شرايط كنوني گفت: آنچه كه الان براي اين جريان مسئله است، نوع رابطه‌اش با دولت يازدهم است. پيش‌تر بيان كرده بودم كه اصلاح‌طلبان در حكم آپانديس دولتند كه همانند آپانديس در چند سال اول، كار ايمني بخشي براي دولت را انجام مي‌دهند تا مزاحمتي ايجاد نكنند، همان موقعيت را مي‌توانند حفظ كنند. بعد از برجام نيز بيان كردم كه دولت يازدهم با استقلال بيشتري از اصلاح‌طلبان تحرك سياسي خواهد داشت چراكه احساس مي‌كند يك پايگاه مستقل از طريق برجام به‌دست آورده است و نياز اجتماعي‌اش به اصلاح‌طلبان تا حدود زيادي مرتفع شده است.
همچنان بر همين نظرم و گفتارهاي طرفين در چند روز اخير خصوصاً بيان جناب عارف كه از دولت يازدهم خواسته بود يا به نوعي خواهش كرده بود كه راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا نكنند، ظهور وضعيت آپانديسي اصلاح‌طلبان در نسبت با دولت يازدهم است. اميني با بيان اينكه دولت يازدهم در ارتباط با اصلاح‌طلبان به مسيري نمي‌رود كه اصلاح‌طلبان تقويت شوند، تصريح كرد: علاوه بر اينها، جنابان هاشمي و روحاني شخصاً و خصلتاً كسي نيستند كه بخواهند زير بليت اصلاح‌طلبان قرار بگيرند، مخصوصاً الان كه بعد از انتخابات خرداد 92 و پس از برجام احساس قدرت سياسي و اجتماعي نيز دارند؛ بنابراين دولت يازدهم در ارتباط با اصلاح‌طلبان به مسيري نمي‌رود كه اصلاح‌طلبان در آن تقويت شوند، بلكه مسيري مي‌رود كه اصلاح‌طلبان در خدمت دولت قرار بگيرند و در شرايط فعلي نيز اصلاح‌طلبان چاره‌اي ندارند و كار ديگري نمي‌توانند انجام دهند.
اين تحليلگر سياسي ادامه داد: اصلاح‌طلبان در حال حاضر وضعيت تحقيرآميزي دارند كه بخشي از اين تحقير در ادبيات افراد و رسانه‌هاي كارگزاراني كه خود را محور اصلاحات مي‌دانند و گزينه‌هايي مثل ناطق و لاريجاني را براي انتخابات مجلس دهم برجسته‌سازي مي‌كنند و برعكس چهره‌هايي مثل عارف را كه خانه پر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس است را با طرح اين گزاره كه مثل عارف فراوان وجود دارد، نمود دارد. وي تصريح كرد: بخشي از اين تحقير در ادبيات اصلاح‌طلبان نمود دارد كه دائماً شراكت با لاريجاني و ناطق را نفي مي‌كنند چراكه احساس مي‌كنند طرح برجسته آنها از سوي دولتي‌ها به معناي حذف شدن يا در حاشيه نگه‌داشتن اصلاح‌طلبان هستند. بخشي ديگر از اين تحقير در سخنان اخير جناب عارف بازتاب داشت كه از جريان دولت خواهش كرده بود راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا نكنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار