کد خبر: 748228
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج :
دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد شدید از تداوم اجرای طرح انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران، آن را به مثابه طناب دار برای محیط زیست دانست و اظهار داشت: متأسفانه وزارت نیرو کمر به نابودی اکوسیستم جاده چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان بسته است.

فاطمه آجرلو ادامه داد: با توجه به تغذیه آبخوان ها و سفره های آب زیر زمینی از رودخانه کرج، اجرای طرح انتقال تونلی موجب تهدید حیات چاه ها و قنات ها خواهد شد و ضمن تشدید بیابان زایی، بحران کم آبی را نیز حادتر خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه کارشناسان از خشکیدگی حداقل 30 کیلومتر از طول رودخانه کرج به دنبال اجرای طرح مذکور خبر داده و خواستار تجدید نظر اساسی درباره تداوم اجرای آن شده اند، بیان داشت: خسارت های زیست محیطی و تاثیرات منفی هر کیلومتر خشکیدگی این رودخانه برابر با میلیاردها تومان است و همچنین موقعیت گردشگری و آب و هوای مناسب جاده چالوس را نیز به مخاطره خواهد انداخت و دیر زمانی نخواهد بود که بحران کم آبی این منطقه پرآب را ببلعد.

این نماینده مردم کرج در پارلمان محلی شهر کرج در ادامه به سیراب شدن هزاران اصله درخت و صدها هکتار از جنگلها، باغات و عرصه های فضای سبز از منابع آبی این رودخانه اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه درختان و فضای سبز در کاهش مشکلات زیست محیطی و تعدیل آلودگی هوا، چنانچه کوچک ترین قدمی در راستای تهدید حیات شان برداشته شود، قطعاً شرایط از وضعیت کنونی پیچیده تر خواهد شد و شاهد شیوع انواع مشکلات تنفسی، ریوی و قلبی در جامعه خواهیم بود. فاطمه آجرلو، نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر در حالی زبان به انتقاد از طرح انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران گشود که طی روزهای اخیر شاهد انتقادات صریح عزیز اکبریان، عضو خانه ملت و محمود دادگو، رئیس پارلمان شهری در همین خصوص بوده ایم؛ با این همه مشخص نیست که وزارت نیرو تن به عقب نشینی از اجرای این پروژه 5 هزار میلیارد تومانی دهد یا خیر! آنچه مشهود است پیگیری مردم، مسئولان و گروه های دوستدار محیط زیست برای جلوگیری از تهدید حیات چهارمین جاده زیبای جهان کماکان ادامه خواهد داشت.

به گفته این مسئول شهری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواستار تلاش جدی در راستای حفظ باغات، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شده و بر مقابله و برخورد جدی با هرگونه تحرک در زمینه تهدید حیات محیط زیست شدند که این مهم باید نصب العین مسئولان قرار بگیرد و بدانند که طرح انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران خیانتی بزرگ به مردم و محیط زیست است و اگر تا امروز در برابر آن سکوت شده، اکنون زمانِ گفتن از ناگفته هاست. دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: وزارت نیرو در حالی بر اجرای طرح انتقال تونلی از سد امیرکبیر به تهران اصرار و اهتمام دارد و در برابر مرگ و نابودی محیط زیست و منابع طبیعی کوچک ترین احساسی به خرج نمی دهد که بحران جدی کمبود آب سراسر شهرهای البرز را فراگرفته و مردم به شدت ناراضی و گلایه مند هستند. جای پرسیدن این سوال از مسئولان آبفا وجود دارد که چرا در صورت نیاز بومی باید این حجم آب منتقل شود! آیا دولت شهروندان را درجه بندی کرده است و قائل به این است که تشنگی استان صاحب رودخانه و سد امبیرکبیر در برابر سیراب شدن شهروند تهرانی از کوچک ترین اهمیتی برخوردار نیست؟!

 آجرلو عنوان کرد: رودخانه کرج خاستگاه اصلی حیات ماهی قرمز و چندین گونه جانوری دیگر است که پس از خشکیدگی 30 کیلومتر از طول این مسیر آبی، شاهد مرگ و انقراض آنها خواهیم بود و همانطور که شاهد هستیم هر چه از ضرر و زیان زیست محیطی این طرح بگوییم، باز قلم و کاغذ کم می آوریم!

وی در پایان ضمن انتقاد شدید از سکوت تلخ وزارت نیرو در برابر این فاجعه تلخ زیست محیطی، آن را نشانگر بی توجهی مسئولان نسبت به سلامت محیط زیست و شهروندان قلمداد کرد و خواستار صدور دستور ویژه برای رسیدگی فوری به این پرونده ملی از سوی مسئولان ارشد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار