کد خبر: 742064
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
دیرعامل بنیاد خیریه ژنتیک سلامت نسل فردا:
مدیرعامل بنیاد خیریه ژنتیک سلامت نسل فردا گفت: میزان ازدواج‌های فامیلی در استان زیاد بوده و بیماری‌های ژنتیکی در این نحوه ازدواج در استان وجود خواهد داشت و باید بیماری‌های ژنتیکی را آتش زیر خاکستر در استان دانست.
احمد ظهیرنیا در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت بنیاد خیریه ژنتیک سلامت نسل فردا در تبریز اظهار داشت: این مرکز به صورت غیرانتفاعی و خیریه فعالیت می‌کند ولی درخواست داریم تا قبل از ازدواج آزمایش‌های ژنتیکی زوجین نیز صورت گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی از طریق آزمایش قبل از ازدواج صورت گیرد می‌توان با حمایت بیمه‌ای و از طریق علوم پزشکی زمینه انجام آزمایشات را فراهم کرد.

مدیر عامل بنیاد خیریه ژنتیک سلامت نسل فردا گفت: بنیاد خیریه ژنتیک سلامت نسل فردا با حضور اساتید برجسته دانشگاهی در تبریز فعال است و سعی در کنترل بیماری‌های ژنتیکی مادرزادی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام مشاوره ژنتیکی و آزمایشات مرتبط پیش از ازدواج در کشور و استان گفت: در حالی که بیش از 20 درصد ازدواج‌های کشور فامیلی و خویشاوندی است ناهنجاری‌های ژنتیکی نیز افزایش می‌یابد و بیشتر از سه درصد شاهد ناهنجاری‌های ژنتیکی هستیم.

مدیرعامل بنیاد خیریه ژنتیک سلامت نسل فردا اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته با انجام مشاوره ژنتیکی و آزمایشات مرتبط پیش از ازدواج میزان ناهنجاری‌های ژنتیکی بسیار کاهش یافته و به یک سوم میانگین کشوری کاهش یافته است.

ظهیرنیا از انجام مشاوره‌های ژنتیکی در مورد زوج‌های فامیلی در اکثر شهرهای استان خبر داد و گفت: دوره‌های مشاوره برخلاف گذشته در خود شهرستان انجام می‌شود و به تبریز ارجاع داده نمی‌شود ولی دوره‌های مشاوره باید توسط متخصصان مربوطه انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر