کد خبر: 739151
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
عنوان سومی در چهل و پنجمین دوره مسابقات وزنه‌برداري قهرمانی آسیا هرچند برای وزنه‌برداري کشورمان نتیجه خوبی محسوب نمی‌شود اما...
عنوان سومی در چهل و پنجمین دوره مسابقات وزنه‌برداري قهرمانی آسیا هرچند برای وزنه‌برداري کشورمان نتیجه خوبی محسوب نمی‌شود اما با توجه به اینکه مسئولان فدراسیون و کادر فنی به تازگي وزنه‌برداري کشور را در دست گرفته و نتوانسته بودند اردو و تمرینات منظمی را پشت سر بگذارند باید به این عنوان نمره قبولی داد. تیمی که در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود، اولاً تیم «ب» وزنه‌برداري بود، ضمن اینکه در این رقابت‌ها هم با ترکیبی جوان حاضر شده بود. به نظر من به مسابقات آسیایی باید به دید تجربه‌اندوزی نگاه کرد. ما چند ماه دیگر یکی از بزرگ‌ترین مسابقات را پیش‌رو داریم که برای ما مهم است؛ نتیجه‌ای که آنجا حاصل می‌شود باعث كسب سهميه المپیک مي‌شود و جای هیچ‌گونه اشتباهی در آن نیست. مسابقات آسیایی باید برای تک‌تک ملی‌پوشان تجربه باشد. البته به نظر من کادر فنی باید پس از مسابقات ارزیابی دقیقی روی تک‌تک وزنه‌برداران داشته باشد؛ مثلاً هفتمی و هشتمی پسرعموها جای تأمل دارد. آنها با این تجربه نباید در این رده قرار می‌گرفتند. این نشان می‌دهد که حریفان چقدر به این ورزش به طور ویژه نگاه می‌کنند و به آن اهمیت می‌دهند. البته نباید فراموش کنیم این دو پسرعمو هر کدام یکی، دو سال بنابر دلایلی به تیم ملی دعوت نمی‌شدند و پشت در تیم ملی قرار داشتند. عنوان هفتمی امیر حقوقی زیاد خوب نیست اما چون او برای اولین بار است که در مسابقات آسیایی شرکت می‌کند، می‌شود با یک برنامه‌ریزی خوب با توجه به تجربه‌اندوزی كه در این رقابت‌ها داشته، تبدیل به وزنه‌بردار ایده‌آل شود.
به هر حال با توجه به تمامی موارد عنوان شده تیم «ب» ما طلایه‌داران فردای وزنه‌برداري کشورمان هستند. اینکه بگویم این مسابقات چون آسیایی بوده و تیم‌های دیگر مثلاً با نفرات برتر خود شرکت کرده‌اند هم درست نیست. وزنه‌برداران ما باید در اردوها تمرینات منظمی را پشت سر بگذارند تا ان‌شاءالله در آینده دوباره در سکوی قهرمانی آسیا قرار بگیرند. در حال حاضر تمام حواس‌ها باید معطوف تیم یک ما باشد. در مسابقات جهانی امریکا بهترها شرکت می‌کنند اگر می‌خواهیم افسوس نخوریم باید در این مدت باقی‌مانده تمرینات پرفشاری را برگزار کنیم. با توجه به سهميه‌هایی که آنجا توزیع می‌شود، مسابقات از حساسیت بالایی برخوردار است؛ چراکه بعد از آن فقط یک بار دیگر آن هم مسابقات آسیایی ازبکستان سهمیه المپیک توزیع می‌شود، بچه‌ها باید کاری کنند که ان‌شاءالله در مسابقات جهانی سهمیه لازم را به دست آورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار