کد خبر: 736784
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
نرخ اجاره‌بها در نیمه فصل تابستان کاهش داشته و به گفته فعالان بازار اجاره حباب قیمتی که پیش‌تر در این بازار ایجاد شده بود تخلیه شده است.

 

روزنامه دنیای اقتصاد: نرخ اجاره‌بها در نیمه فصل تابستان کاهش داشته و به گفته فعالان بازار اجاره حباب قیمتی که پیش‌تر در این بازار ایجاد شده بود تخلیه شده است.

این در حالی است که در برخی محله‌ها، موجران هنوز نرخ‌های نجومی پیشنهاد می‌کنند و اصرار بر تنظیم اجاره‌نامه‌های سال94 با همان نرخ‌های مدنظرشان دارند.

به اعتقاد کارشناسان، آنچه هم‌اکنون باعث کنترل اجاره‌بها شده است، به رکود معاملاتی یک‌سال گذشته مربوط می‌شود؛ این رکود، فروش نوسازها را با مشکل مواجه کرد و در نتیجه سازنده‌ها مجبور شدند بخشی از واحدهای تازه‌ساز خود را روانه بازار اجاره کنند.

بر اساس گزارش‌های میدانی در حال حاضر بازار اجاره با کاهش نرخ اجاره‌بها روبه‌رو بوده است. بررسی فایل‌های اجاره نشان می‌دهد که آپارتمان‌هایی که نسبت به سال گذشته افزایش 20 تا 25 درصدی نرخ اجاره را پیشنهاد داده بودند نرخ‌هایشان را تا 10 درصد کاهش داده‌اند.

 به گفته یکی از مشاوران املاک در منطقه نواب، آپارتمانی 60 متری دراین منطقه که در ابتدای تابستان با نرخ 20 میلیون رهن و 400 هزار تومان اجاره ماهانه برای اجاره سپرده شده بود و نرخ منصفانه‌ای در این محدوده به حساب می‌آمد این هفته با نرخ 14 میلیون رهن ،400 هزار تومان اجاره، واگذار شد.

این در حالی است که برخی از مشاوران املاک کاهش نرخ اجاره‌بها دردو ماه گذشته را به دلیل ماه رمضان دانسته و پیش‌بینی می‌کردند بعد از این ماه دوباره نرخ اجاره‌بها افزایش پیدا کند اما اکنون بازار روند کاهشی خود را ادامه داد.

حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم کاهش نرخ اجاره‌بها درماه دوم تابستان را تایید می‌کند و می‌گوید: در تیرماه امسال ما شاهد افزایش نرخ اجاره‌بها در کشور بودیم که خوشبختانه این موج مدیریت شد و با آغازماه رمضان شاهد ثبات و آرامش در بازار اجاره بودیم. وی ادامه می دهد: مستاجران نگران افزایش نرخ اجاره‌بها تا پایان شهریور ماه نباشند و ثبات قیمت‌ها ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار