کد خبر: 735361
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
گزينه‌هاي ديگري هم به‌جز رستوران رفتن وجود دارد
به عقربه‌هاي ساعت كه نگاه مي‌كني انگار با يكديگر مسابقه گذاشته‌اند تا هر كدام از ديگري جلو بيفتد.
زهرا چيذري

خيلي وقت‌ها زمان از ما پيش مي‌افتد و نمي‌توانيم به آن برسيم. به همين خاطر بهترين راهكار براي استفاده بهتر از زمان، برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت است. گذراندن اوقات فراغت براي خيلي از ما مترادف است با رفتن به رستوران يا نشستن پاي بازي‌هاي رايانه‌اي و شبكه‌هاي اجتماعي. حتي بسياري از شهربازي‌هاي كنوني هم بيشتر دستگاه‌هاي بازي كامپيوتري نصب كرده‌اند! اين در حالي است كه ما گزينه‌هاي متعددي براي گذران اوقات فراغتمان داريم، گزينه‌هايي كه براي سلامتي و صد‌البته بالا رفتن سطح اطلاعاتمان هم مفيد است.

كتاب بخوانيم

يكي از بهترين گزينه‌هايي كه مي‌تواند خيلي‌وقت‌ها اوقات فراغت ما را پر و از آن مهم‌تر پربار كند مطالعه است. وقت‌گذراني در اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي موجب شده تا سطح سواد ما به شكلي جدي پايين بيايد. گواه اين موضوع هم مسابقه ثانيه‌هاست. مسابقه‌اي كه توانست به خوبي چالش پايين آمدن سطح سواد جامعه را به نمايش بگذارد و شركت‌كنندگان اين مسابقه خيلي وقت‌ها از پاسخگويي به ساده‌ترين سؤالات هم عاجز مي‌مانند. بنابراين مطالعه هم يكي از ضروريات زندگي امروز ماست كه مي‌تواند سواد اجتماعي و در نتيجه اعتماد به نفس ما را بالا ببرد. با كمك ابزار تكنولوژي روز هم فرصت مطالعه بيش از پيش فراهم شده است. شما مي‌توانيد PDF كتاب‌هاي خوب را در موبايل يا تبلت خود به همراه داشته باشيد و در زمان‌هايي كه وقت آزاد داريد براي ارتقاي سطح سواد و آگاهي خودتان از فرصت بهره ببريد.

ورزش؛ سلامتي، ‌تفريح

يكي از گزينه‌هاي خوب ديگر براي گذراندن اوقات فراغت و تفريح كردن ورزش است.

داشتن يك برنامه ورزشي منظم هنگامي كه وقت آزاد داريد علاوه بر آنكه اوقات فراغت شما را پر مي‌كند، تضميني براي سلامت جسم و حتي روحيه شما نيز است.

حالا در نظر بگيريد اگر در ورزش‌هاي گروهي شركت كنيد يا با گروهي از دوستان يا اعضاي خانواده برنامه منطقي براي كوهپيمايي داشته باشيد هم شادابي و نشاط ورزش را داريد و هم نشاط ناشي از تعاملات اجتماعي و دوستانه را.

فعاليت‌هاي اجتماعي و شركت در گروه

شركت در كارهاي عام‌المنفعه و عضويت در گروه‌هايي كه اهداف اجتماعي يا فرهنگي خاصي را دنبال مي‌كنند نيز يكي از راهكارهاي خوب گذران اوقات فراغت است. عضويت در گروه براي ما آدم‌ها كه به پذيرش در جمع علاقه‌منديم مي‌تواند بركات زيادي به همراه داشته باشد و ما را از حمايت و همراهي اعضاي گروه بهره‌مند سازد.

تزئين اوقات فراغت با هنر

كارهاي هنري هم اغلب به انسان آرامش مي‌دهد. اوقات فراغت فرصت خوبي است تا يك هنر را ياد بگيريم و گاهي به آن سرگرم شويم. موسيقي، طراحي و نقاشي، خياطي، سفال‌سازي و بسياري از صنايع دستي و كارهاي هنري ديگر وجود دارد كه بي‌ترديد هر يك از ما در زمينه يكي از آنها استعداد داريم و پرداختن به آنها مي‌تواند به ما حس مفيد بودن را القا كند.

بهترين گزينه

در كنار همه اين فعاليت‌ها اما ساعتي در كنار اعضاي خانواده و فاميل سپري كردن آرامشي را براي ما به ارمغان مي‌آورد كه مي‌تواند انرژي مناسب براي آغاز يك دوره پر‌مشغله ديگر را برايمان فراهم آورد و هرگز نبايد از اين موضوع غفلت كنيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر