کد خبر: 732562
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
نماینده مدیران مدارس بیجار عنوان کرد:
تشکیل کارگروه طرح اولیا بی‌سواد در مدارس و مجتمع‌ها با حضور اولیا مدرسه، در دستور کار قرار دادن برنامه‌های سوادآموزی در جلسات و پیگیری مصوبات مربوطه و اطلاع‌رسانی و توجیه دانش‌آموزان در رابطه با اولیا بی‌سواد خود از جمله اقدامات انجام گرفته از سوی مدیران مدارس در این شهرستان است.

محسن لطف‌اللهی در گردهمایی مدیران مقاطع مختلف که با حضور معاون سوادآموزی استان کردستان برگزار شد، وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، از سوادآموزی به عنوان دغدغه اصلی نظام و تکلیفی شرعی نام برد.

وی با بیان اینکه موضوع سوادآموزی موضوعی جنبی یا تکلیفی دست دوم نیست بر توجه ویژه مدیران به این مهم تأکید کرد و گفت: در ارزیابی عملکرد مدیران موضوع سوادآموزی و کار در این حیطه نیز گنجانده شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام 12 هزار و 400 نوآموز و دانش‌آموز در مدارس این شهرستان در سال گذشته ادامه داد: تاکنون 99.89 درصد از دانش‌آموزان و نوآموزان در سامانه سناد به طور قطعی ثبت‌نام شده‌اند.

لطف‌اللهی به عملکرد مطلوب برخی از مدارس در راستای شناسایی اولیا بی‌سواد دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: برخی از مدارس نیز عملکرد مطلوبی نداشته‌اند.

وی افزود: برنامه عملیاتی مدیران که توسط آموزش پرورش نیز رصد می‌شود، توجه به سوادآموزی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان است که باید مدیران مدارس به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش بیجار در ادامه با اشاره به پروژه مهر ضمن تقدیر از مدیرانی که نسبت به عمل بخشنامه و دستور عمل آن تلاش کرده‌اند خواستار توجه سایر مدیران مدارس به اجرایی کردن این مهم شد.

لطف‌اللهی بیان کرد: پروژه مهر باید براساس برنامه زمان‌بندی شده پیش برود و کوتاهی در این زمینه قابل قبول و توجیه‌پذیر نیست.

وی افزود: تشکیل جلسات پروژه مهر با حضور اعضا و تنظیم صورت جلسه و ارائه آن به  بازرس و بازدیدهای اداره‌کل، مستندسازی فعالیت‌های انجام شده و اطلاع‌رسانی کامل و دقیق به معلمان پایه پنجم و دبیران پایه نهم جهت آموزش دروس و کتب جدید از جمله اقداماتی است که باید در راستای پروژه مهر انجام شود.

این مسئول بیان کرد: براساس دستورالعمل ساماندهی عوامل اجرایی باید 6 ساعت تدریس داشته باشند و بر اساس رتبه‌بندی مدیری که تدریس نداشته باشد، لحاظ شده و از امتیاز وی کم خواهد شد.

* تشکیل کارگروه طرح اولیا بی‌سواد در مدارس

نماینده مدیران مدارس بیجار نیز در این جلسه اهم اقدامات مدیران مدارس و مجتمع‌ها را بیان کرد و گفت: اجرای دقیق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به سوادآموزی، تشکیل کارگروه طرح اولیا بی‌سواد در مدارس و مجتمع‌ها با حضور اولیا مدرسه، در دستور کار قرار دادن برنامه‌های سوادآموزی در جلسات و پیگیری مصوبات مربوطه و اطلاع‌رسانی و توجیه دانش‌آموزان در رابطه با اولیا بی‌سواد خود از جمله اقدامات انجام گرفته از سوی مدیران مدارس در این شهرستان است.

رمضان امام‌علی در ادامه کنترل و نظارت بر فعالیت‌های سوادآموزی، اقدام جهت ثبت‌نام اولیا بی‌سواد همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، مستندسازی فعالیت‌ها و برنامه‌ها در مدارس شهر و مجتمع‌ها روستایی، تأمین فضای آموزشی با توجه به ادغام سوادآموزی با مدیریت و ایجاد کلاس‌های سوادآموزی را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های مدیران عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات متعدد با اولیای بی‌سواد و تأثیرگذار از جمله دهیاران و معتمدین محل جهت تقویت افراد بی‌سواد روستاها و حضور آن‌ها در کلاس‌های سوادآموزی، اقدام و برنامه‌ریزی جهت تحت پوشش قرار دادن باقیمانده اولیای بی‌سواد از فعالیت‌های مهم مدیران مدارس و مجتمع‌های بیجار بوده است.

نماینده مدیران بیجار بیان کرد: با توجه به آمار اداره‌کل یک‌هزار و 17 نفر بی‌سواد در بیجار وجود دارد که بعد از تعیین تکلیف 421 نفر با سواد شناخته شده‌اند.

وی بیان کرد: در سال 93 - 94 تعداد 210 نفر در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کردند و امیدواریم مابقی بی‌سوادان که 381 نفر هستند با همت مدیران و مدیریت و ریاست نهضت سوادآموزی با سواد شده و بی‌سوادی ریشه کن شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها