کد خبر: 730735
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
با حضور معاون آموزشی کارآفرینان ایران
معاون آموزشی و پژوهشی کانون کارآفرینان ایران گفت: موفقیت در کسب و کار دقت کردن به منابع فرصت ها و فکر کردن به آن با تغییر و تحولات ایجاد شده در اطراف ما است.

آصف کریمی، در همایش "کارآفرینی در کسب و کار خانگی" که در فرهنگ سرای مهر کاشان برگزار شد گفت: پله های ترقی و پیشرفت در کسبو کار از مقیاس های کوچک آغاز می شود و باگام های صحیح می توان آن را یکی یکی پشت سر گذاشت.

وی، مهم بودن موضوع کارآفرینی را مورد تاکید دانست و اظهار داشت: با مطالعات انجام شده در دنیا 2 راه و مسیر مشخصی برای توسعه وجود دارد یکی کسب و کارهای بزرگ و دیگری مسیر کارآفرینی است .

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، مسیر توسعه در هر کشوری را بدون استثناء گذشتن از مسیر کسب و کار عنوان کرد و افزود: عبور از این مسیر کسب و کار شکل گیری توسعه های منطقه ای، محلی، فردی و خانگی را به دنبال دارد.

کریمی، پی بردن به اهمیت و آشنایی با کسب و کار را به عنوان نخستین موضوع مهم در کار آفرینی ذکر کرد و یادآور شد: آشنایی با کسب و کار از طریق خانگی، خانوادگی، مجازی و روستایی و از لحاظ ماهیتی نیز صنعتی، خدماتی و کشاورزی است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از امکاناتی که در خانه وجود دارد و کسب و کاری با آن راه اندازی می شود کسب و کار خانگی می گویند که کسب و کار خانگی در واقع شروع اتفاقات بزرگ است.

مدرس دانشگاه کارآفرینی تهران، با اشاره به اینکه شرکت هایی که در دنیا وجود دارد از خانه شروع شده است گفت: لازمه تاسیس این شرکت ها، آشنایی با کسب و کار خانگی است.

کریمی، از موفقیت بانوانی که با گرفتن وام های 8 تا 15 میلیون تومانی از کمیته امداد توانسته اند اشتغالزایی حدود 40 نفر و درآمدزایی ماهی 30 تا 40 میلیون را داشته باشند خبر داد و افزود: در ابتدای باید به خود باوری رسیده تا بتوانیم شروع کسب و کار خوبی را داشته باشیم.

وی، فرایند ایجاد کسب و کار خانگی را خود ارزیابی و سنجش آمادگی کسب و کار و هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی که با استفاده از وسایل و امکانات منزل راه اندازی می شود عنوان کرد و تصریح کرد: استفاده کردن بهینه و وسایلی که در اختیارمان قرار می گیرد تا برای رفاه و کسب درآمد باشد حائز اهمیت است.

معاون آموزشی و پژوهشی کانون کارآفرینان ایران، انواع کسب و کار را ماهیتی، تجاری، خدماتی و فناوری جدید نام برد و گفت: نخستین و موثرترین آنها کسب و کار خانگی است بطوریکه در تایوان بالای 90 درصد خانه ها محل کسب و کار است.

کریمی، فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار و جوانان بدون شغل که غالبا اقشار آسیب پذیر هستند را از عوامل ساختار جمعیتی نیروی بیکار کشور نام برد و افزود: کارآفرینی ایجاد کردن شغل نیست بلکه ایجاد شغل یکی از تبعات کارآفرینی است.

وی، عدم هزینه اجاره یا خرید محل کار، استفاده بهینه از وقت، کاهش هزینه های رفت و آمد، صرف زمان بیشتر در کنار خانواده، ساعت کار اختیاری و انعطاف پذیر، امکان کار کردن پاره وقت، استفاده از نیروی کار خانگی، خود مدیریتی، افزایش انگیزه، عدم نیاز مجوز، احتمال موفقیت بیشتر و متناسب با اقشار مختلف را از مزایای کسب و کار بر شمرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، با تاکید بر اینکه شکل گیری روندها در افزایش فرصت ها تاثیر گذار است اظهار داشت: فرصت ها ناشی از افزایش گرایش خانواده ها به فرزند سالاری و مشتریان به تولید محصولات ارگانیک است یعنی روند در تغییرات دیدگاه های افراد تعریف می شود.

کریمی، مشتری، ارزش های پیشنهادی(کالا یا خدمات)، کانال توزیع، ارتباط با مشتری، درآمد، منابع، فعالیت و مشارکت هایکلیدی و هزینه را از جمله عوامل موثر در موفقیت کسب و کار برشمرد که باید مورد توجه قرار داده شود.

گفتنی است: نشست صمیمی آصف کریمی معاون آموزشی کانون کارآفرینان ایران با مدیران سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با هدف آشنایی مدیران با مقوله کارآفرینی و لزوم تاسیس مرکز کارآفرینی در سراهای محله کاشان، معرفی 2 بانوی کارآفرین نمونه کاشان و جلسه پرسش و پاسخ از جمله برنامه های همایش "کارآفرینی در کسب و کار خانگی" بود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها