کد خبر: 729670
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
یادمان شهدای گردان روح الله درعملیات مرصاد توسط بسیجیان شرکتهای آذرآب، ماشین سازی و آلومینیوم اراک ساخته شد.

فرمانده سپاه روح الله در مراسم رونمایی از این یادمان اظهار کرد: این یادمان در محل شهادت شهدای گردان روح الله در استان کرمانشاه نصب می شود.

سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: رزمندگان استان مرکزی در قالب سه گردان نقش تاثیر گذاری در عملیات مرصاد داشتند و با ایثار و فداکاری‏های شهیدان گرانقدر و رزمندگان، برگ زرینی بر افتخارات استان افزودند

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دارای اجر اخروی است و هدف از ساخت یادمان شهدا، نهادینه کردن پایمردی های آنان در اذهان عمومی، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار کریمی افزود: منافقین با جمع‏آوری دیگر ضد انقلاب های سرخورده از کشورهای مختلف اروپایی، 15هزار نیرو فراهم کردند و با بهره‏ گیری از جنگ ‏افزارهای اهدایی صدام، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

وی توضیح داد:هدف منافقین از این حرکت که در عمق خاک ایران و با تانک‏های برزیلی انجام می‏شد تسخیر چندین شهر و در آخر رسیدن به تهران و نابودی نظام بود.

سردار کریمی ادامه داد: نیروهای اسلام در روز پنجم مرداد عملیات مرصاد را با رمز یا علی بن ابی طالب (ع) آغاز کردند و در چند ساعت مبارزه نفس گیر صدها نفر از منافقین را به هلاکت رسانده و برخی پا به فرار گذاشتند

وی افزود: در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز دشمن را دور زدند و بیش از دو هزارو 500 نفر از منافقین را به هلاکت رسانند و بیش از 400 دستگاه خودرو، نفربر و تانک آنان را منهدم کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر