کد خبر: 725690
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
فریدون حسن
صدور حكم سقوط راه‌آهن به ليگ دسته اول و بازگرداندن پيكان به جمع تيم‌هاي ليگ برتري آن هم پس از گذشت يك ماه و نيم از پايان رقابت‌هاي چهاردهمين دوره ليگ‌برتر از آن دست اتفاقاتي است كه فقط در فوتبال ايران مي‌توان سراغ آن را گرفت.
25 ارديبهشت ماه 94 بود كه رقابت‌هاي ليگ‌برتر با قهرماني سپاهان به پايان رسيد، در انتهاي جدول هم نفت مسجدسليمان و پيكان قرار گرفتند كه بايد به ليگ دسته اول مي‌رفتند، پس از آن حتي دو بازي پلي‌آف نيز برگزار شد و استقلال خوزستان و مس كرمان به مصاف هم رفتند؛ دو بازي كاملاً جنجالي كه خب فوتبالي‌ها از حواشي بسيار زياد آن با خبرند و در نهايت استقلال خوزستان در ليگ‌برتر ماندني شد.
حالا اما قصه فرق كرده است، در حالي كه تيم‌هايي چون راه‌آهن، استقلال خوزستان و حتي مس و پيكان خود را براي فصل جديد آماده مي‌كردند ناگهان كميته استيناف همه را غافلگير كرد، حالا راه‌آهن بايد خود را آماده حضور در ليگ يك كند و پيكاني كه طي روزهاي گذشته برخي از اصلي‌ترين مهره‌هاي خود را در بازار نقل و انتقالات از دست داده بايد مهياي دو ديدار سرنوشت‌ساز برابر مس كرمان شود.
در اين بين مسئله براي مس كرمان بسيار جالب‌تر است، اين تيم بنابر حكم كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با توجه به اتفاقات رخ داده در جريان بازي پلي‌آف مقابل استقلال خوزستان به برگزاري دو بازي خانگي در خارج از خانه و 100 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شده، آن هم براي ديداري كه اصلاً نبايد برگزار مي‌شده كه كارش به اينجا برسد.
اينجاست كه اولين اشكال به حكم جنجالي دوشنبه بعد از ظهر كميته استيناف وارد مي‌شود و آن اينكه آيا  بررسي مدارك يك بازيكن واقعاً يك ماه و نيم زمان لازم داشت كه حالا سازمان ليگ براي برنامه‌ريزي ليگ پانزدهم و حتي پلي‌آف تازه اينگونه به مشكل برخورد كند؟
اشكال دوم جايي است كه آقايان صادركننده حكم حق هر گونه اعتراض را از راه‌آهن گرفته‌اند كه البته بعيد به نظر مي‌رسد روي حرفشان بمانند و مجالي براي راه‌آهن نگذارند. اين را مي‌توان از صحبت‌هاي مديرعامل اين تيم متوجه شد وقتي كه گفت: بايد با مسئولان دادستاني صحبت كنيم، جلسه بگذاريم و تصميم بگيريم.
نكته جالب‌تر اينكه كميته استيناف بعد از صدور اين حكم جنجالي و برنامه‌ به هم زدن خود ادامه كار و برنامه‌ريزي هاي بعدي را به سازمان ليگ واگذار كرده در حالي كه حالا اين سازمان با مشكلات زيادي در خصوص تيم‌هاي درگير اين مسئله روبه‌روست. جالب‌تر اينكه به اعتراف مسئولان سازمان ليگ و كميته استيناف وقتي پيش از برگزاري دو ديدار پلي‌آف ميان استقلال خوزستان و مس كرمان از سوي مسئولان ليگ از كميته استيناف سؤال مي‌شود، جواب مي‌رسد كه شما كار خودتان را انجام دهيد ما هم كار خودمان را مي‌كنيم! جوابي كه حالا چنين دردسر بزرگي را پيش روي سازمان ليگ گذاشته است.
به طور حتم اين پرونده با اين حكم به پايان نمي‌رسد، نه راه‌آهن به اين سادگي حاضر به قبول كردن اين حكم و حضور در ليگ دسته اول است و نه پيكان و مس آمادگي برگزاري دو ديدار حساس پلي‌آف را دارند، چون همانطور كه ذكر شد اولي بازيكن ندارد و دومي محروم است.
اينها تبعات حكمي است كه تنها و تنها در فوتبال ايران و از سوي مراجع انضباطي آن صادر مي‌شود، حكمي بي‌موقع و شايد خيلي سختگيرانه كه مي‌شد بلافاصله پس از پايان رقابت‌هاي ليگ‌برتر گرفته شود، حكمي كه مي‌شد شايد با جريمه تيم خاطي جلوي حواشي دردسرساز آن را گرفت. حكمي كه تنها با تعلل مسئولان صادركننده آن امروز ليگ را با چالشي جدي روبه‌رو كرده است. اما سؤال اصلي اينجاست كه آيا واقعاً كمتيه استيناف براي صدور اين رأي يك ماه و نيم زمان لازم داشت؟ و اصلاً آنها طي اين مدت چه مي‌كردند كه اين حكم اينقدر دير و مسئله‌ساز صادر شد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار