کد خبر: 717393
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه:
مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: علما و روحانیت معظم همواره پیشگام کتابخوانی و کتابداری بوده اند و باید این فرهنگ ارزشمند را به سایر اقشار جامعه تسری داد
شکری نیا

مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: علما و روحانیت معظم همواره پیشگام کتابخوانی و کتابداری بوده اند و باید این فرهنگ ارزشمند را به سایر اقشار جامعه تسری داد.

علیرضا شایق در گفتگو با خبرنگار جوان در کرمانشاه، افزود: مقام معظم رهبری همواره در نامگذاری شعارهای سال به مقوله فرهنگ توجه داشتند و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی در زمینه فرهنگ کتابخوانی نسبت به سایرین دوچندان است.

وی نقش کتابخانه‌های عمومی در ایجاد سلامت و اصلاح رفتارهای جامعه بسیار مهم دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی، مردمی‌ترین تشکیلات در کشور محسوب می‌شوند و نقش کتابخانه‌ها در ارتقای فرهنگ و شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی در عصر ارتباطات بر کسی پوشیده نیست.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها در کشور و استان کرمانشاه با استفاده از ظرفیت خیران نیک اندیش را نکته ای مهم دانست و تاکید کرد: عدالت اجتماعی باید در قالب بهره‌مندی تمام افراد جامعه از تولیدات علمی روز جهان نمایان شود و برای نیل به این مقصود خیران و واقفان عزیز نیز می توانند نهاد کتابخانه ها را یاری دهند.

شایق کتابداری را دانشی ریشه‌دار در تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی عنوان و بیان کرد: دانشمندانی همچون شیخ نجاشی و شیخ طوسی و نیز دانشمند بزرگ و وارسته‌ای مانند ابن ندیم عمری را در صحافی و وراقی و ارائه آثاری ارزشمند صرف کردند و کتابداری را فراتر از حرفه کسب معاش در جهت خدمت به توسعه دانش و فرهنگ قرار دادند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر کمیت و تعداد مخاطبان در رده‌های متوسط به پایین کشور قرار دارد، منابع انسانی را سرمایه‌های ارزشمند هر مجموعه‌ای عنوان و اظهار کرد: در جهت رفع مشکلات معیشتی کتابداران از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.

شایق در تشریح برنامه‌های خود در توسعه کتابخانه‌های استان کرمانشاه نیز گفت: استفاده از ظرفیت آتی سفر هیئت دولت به منظور تکمیل طرح‌ها و اتمام طرح ساختمان مرکزی کتابخانه کرمانشاه، ارتباط با شخصیت‌های مذهبی، علما و روحانیت معظم، تعامل با همهع دستگاه‌ها به‌ویژه نهادهای فرهنگی ادارات، شناسایی نیروهای استانی و بهره‌مندی از ظرفیت استخدام بخشی از برنامه‌ها است.

وی توجه به طرح‌های هدفمند کتابداران و حمایت از پژوهش‌های کاربردی، توسعه کتابخانه‌ها در مناطق آسیب‌پذیر و محروم به‌ویژه در روستاها را از دیگر برنامه‌های خود بیان و خاطرنشان کرد: باید در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها از ظرفیت خیران استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر