کد خبر: 709288
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
با امضای تفاهم نامه مشترک:
شهردار مشهد گفت: به منظور همکاری متقابل دو کشور ایران و عراق تفاهم نامه خواهر خواندگی مشهد و نجف بین دو کشور امضا شد.

صولت مرتضوی در خصوص سفر اخیر مدیران شهری مشهد به کشور عراق اظهار کرد: با توجه به وجود دو حرم مطهر در دو کشور به شرط عمل متقابل قرار شد، زائر سرا های ارزان برای اقشار کم درآمد در این دو کشور ساخته شود و تفاهم نامه خواهر خواندگی مشهو و نجف امضا شد.

وی عنوان کرد: سفر ما با دعوت رسمی ابومریم وزیر شهرداری‌ های عراق به این کشور انجام شد و شهرداری مشهد در هیئاتی متشکل از چندین نفر از معاونین و کارشناسان به کشورعراق سفر کرد .

این مقام مسئول ابراز کرد: با شهردار جدید بغداد خانم ذکری محمد در حوزه مدیریت شهری مذاکراتی داشتیم و تفاهم نامه همکاری بین دو کشور در حول محور انتقال تجربیات متقابل امضا شد و همچنین مذاکراتی با استاندار بغداد در حوزه مدیریت شهری و تلاش برای توسعه زیر ساخت های شهری انجام گرفت.

مرتضوی بیان کرد: عراق امروز مستعد پیشرفت است و اگر برنامه ریزی جامعی در این خصوص مصوب شود می توانیم بازار عراق را در بخش صعنت،اکتشافات معدن، صنعت ساختمان، بازرگانی و مدیریت شهری به دست گیریم و بستر کار در عراق برای ایران بستر مطلوبی است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در شهر مشهد روزانه 20 هزار نفر زائر عراقی داریم لذا تبلیغات برای جذب هر چه بیشتر زائران بایستی انجام گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار