کد خبر: 707367
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
تبليغ گسترده «‌با چهره نو به استقبال سال نو برويد»!
در روزهاي پاياني سال فقط بنگاه‌هاي اقتصادي نيستند كه به دنبال جلب مشتري بيشتر به برگزاري حراج و ارائه تخفيف ويژه نوروز اقدام مي‌كنند بلكه شاهد سيل پيامك‌ها و تبليغات متعدد كلينيك‌هاي زيبايي و پوست هستيم كه افراد را براي داشتن چهره‌اي جديد و جوان در سال جديد ترغيب مي‌كنند و براي اين جشنواره نوروزي تخفيف‌هاي متنوعي هم در نظر گرفته‌اند.
زهرا چيذري
در روزهاي پاياني سال فقط بنگاه‌هاي اقتصادي نيستند كه به دنبال جلب مشتري بيشتر به برگزاري حراج و ارائه تخفيف ويژه نوروز اقدام مي‌كنند بلكه شاهد سيل پيامك‌ها و تبليغات متعدد كلينيك‌هاي زيبايي و پوست هستيم كه افراد را براي داشتن چهره‌اي جديد و جوان در سال جديد ترغيب مي‌كنند و براي اين جشنواره نوروزي تخفيف‌هاي متنوعي هم در نظر گرفته‌اند. هر چند با سر زدن به مطب جراحان زيبايي درمي‌يابيد كه حتي بدون در نظر گرفتن مشوق تخفيف، اين گروه از پزشكان در اين روزهاي آخر سالي وقت سر خاراندن ندارند.

«سال نو چهره نو» ترفند جديدي است كه با هضم جامعه در ظواهر و تجملات توانسته است تعداد قابل‌توجهي از افراد را به سمت كلينيك‌هاي زيبايي بكشاند؛‌افرادي كه مي‌روند تا با تزريق ژل يا استفاده از انواع پروتز در سال تازه در كنار تغيير دكوراسيون خانه چهره تازه‌شان را هم به رخ فاميل و دوست و آشنا بكشند.

علاوه بر اين خيلي از افراد مي‌خواهند در ديد و بازديدهاي نوروز 94 براي نخستين بار از بيني عمل‌كرده‌شان رونمايي كنند و برخي ديگر با بهره‌برداري از تعطيلات نوروزي براي استراحت و گذراندن دوران نقاهت بعد از عمل، اين رونمايي را به آغاز سال كاري تازه موكول مي‌كنند. به هر حال استقبال گسترده از جراحي زيبايي براي داشتن چهره جديد در سال تازه موجب شده است متخصصان زيبايي و كلينيك‌‌هاي  پوست و مو در روزهاي آخر سال اگر سرشان از ساير اصناف شلوغ‌تر نباشد، ‌خلوت‌تر نيست.

 افزايش دو برابري بار كاري جراحان زيبايي
اين بار مثل هميشه پاي شبكه‌هاي اجتماعي در ميان است. هرچند انواع و اقسام تبليغات در فضاي مجازي، تبليغات پيامكي و تبليغات رسانه‌اي را هم نبايد ناديده گرفت اما اين تبليغات در مجموع موجب شده است به گفته دكتر حامد باطني فوق‌تخصص جراحي پلاستيك و زيبايي تمايلات مردم براي انجام جراحي زيبايي در ايام نوروز به قدري افزايش ‌يابد كه از چند ماه قبل و تقريباً اواسط سال براي انجام جراحي در اين ايام وقت رزرو ‌كنند. وي براي آنكه اين شلوغي را بهتر نشان دهد، مي‌افزايد: ‌به طور مثال اگر يك متخصص جراح پلاستيك و زيبايي در ايام عادي ماهانه ميانگين ۲۵ تا ۴۰ عمل جراحي را انجام مي‌دهد، اين آمار در اسفندماه كه نزديك به آغاز سال جديد است به ۶۰ تا ۷۰ جراحي مي‌رسد. به گفته اين عضو انجمن جراحان پلاستيك و زيبايي، اين آمار در بين افراد غيرمتخصص كه با هزينه بسيار كم جراحي زيبايي را انجام مي‌دهند، بيشتر هم هست، به گونه‌اي كه تا پنج برابر بيش از آمار افراد متخصص عمل جراحي انجام مي‌دهند.

 بازار داغ بوتاكس‌هاي تقلبي در بازار عيد
طبق آمار و اطلاعات انجمن جراحان پلاستيك، روزانه در تهران به طور متوسط بين 2 تا 3 هزار نفر زن و مرد براي تزريق بوتاكس به مطب‌ها و كلينيك‌هاي پوست و زيبايي مراجعه مي‌كنند كه البته مردان هم تعدادي از اين مراجعه‌كنندگان را تشكيل مي‌دهند و تزريق آن بين 150 تا 250 هزار تومان هزينه دارد. فقط در تهران سالانه بيش از 100 ميليارد تومان، صرف زيبايي از طريق تزريق بوتاكس مي‌شود. تزريق بوتاكس، ‌ژل و چربي اما فقط به مطب پزشكان و كلينيك‌‌هاي  زيبايي محدود نمي‌شود و به جز ورود پزشكان غيرمتخصص در حوزه زيبايي به وادي اعمال جراحي زيبايي و انواع تزريق‌ها، آرايشگاه‌هاي زنانه نيز پاتوق افرادي است كه مي‌خواهند در سال تازه چهره‌اي تازه داشته باشند به خصوص اينكه از اين طريق ارزان‌تر هم به مقصد مي‌رسند. اين در حالي است كه رئيس سازمان غذا و دارو درباره تزريق بوتاكس توسط غير پزشك هشدار مي‌دهد. بنا به تأكيد رسول ديناروند اين قبيل مراكز به دليل ارزان بودن عمدتاً از داروهاي غيراستاندارد و غيرمجاز استفاده مي‌كنند كه در مواردي با مخاطراتي از قبيل حساسيت و آلرژي‌هاي شديد همراه است.

علاوه بر اين مواد تقلبي و قاچاق توسط افرادي به مشتري تزريق مي‌شود كه آموزش‌هاي لازم را دريافت نكرده‌اند. وي تصريح مي‌كند: نتايج چنين فرآيندي شكايت‌هايي است كه توسط افراد آسيب‌ديده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور، سازمان نظام پزشكي كشور و قوه‌قضائيه وجود دارد. ديناروند تصريح مي‌كند: متأسفانه بسياري از بوتاكس‌هاي موجود در بازار، از طريق غيرقانوني و قاچاق وارد كشور مي‌شود كه استفاده از آنها عوارض جدي براي پوست صورت دارد.  حتي اگر در دام شيادان هم نيفتيم، بوتاكس تنها شش ماه مي‌تواند چهره را جوان‌تر كند و جراحي زيبايي بيني و افتادگي پلك و غيره نيز با مرور زمان اثرشان را در زيبايي چهره از دست مي‌دهند و چهره شما دوباره در سرازيري پيري خواهد افتاد پس دويدن در اين مسير فقط ما را از نفس مي‌اندازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار