کد خبر: 706238
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خبر داد :
مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد از قطع 86 اصله درخت بلوط توسط متخلفان زیست محیطی خبر داد .
بهروج

علیرضا رحیمی گفت: در حین گشت و کنترل مناطق حفاظت شده توسط نیروهای اجرایی واحد سفید کوه خرم آباد در اطراف و محدوده روستای قلعه سنگی ، یک متخلف زیست محیطی دستگیر شد .

وی اظهار کرد: این فرد بر خلاف هشدارهای زیست محیطی و نصب تابلوهای بازدارنده در ابتدای مناطق حفاظت شده، با استفاده از اره و شبانه، به منظور تغییر کاربری زمین از جنگلی به مسکونی به قطع غیرقانونی درختان اقدام کرده است.

رحیمی تصریح کرد: این فرد به قطع 86 اصله درخت با میانگین قطر بالای پنج سانتی متر مبادرت کرده بود که عمل ارتکابی متخلف باعث تخریب زیستگاه و آشیانه پرندگان و سایر جانوران وحشی در منطقه شده است.

مسوول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد گفت: این اقدام با استناد به بند(د)ماده10 قانون شکار و صید و ماده11آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و نیز ماده42 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع جرم محسوب می شود.

به گفته وی، صورت نشست تخلف توسط نیروهای اجرایی واحد تنظیم و پرونده حقوقی این متخلف برای طی مراحل قانونی به دادسرا منتقل شده است .

رحیمی در پایان اظهارداشت: از کلیه هموطنان عزیز درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مراتب را با همکاران ما در سراسر کشور با شماره تلفن 1540در میان گذارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار