کد خبر: 704385
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ ضوابط جديد قيمت‌گذاري خودروهاي وارداتي خبر داد و گفت: اين ضوابط از ابتداي اسفندماه لازم الاجرا خواهد بود.
بهناز قاسمي
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ ضوابط جديد قيمت‌گذاري خودروهاي وارداتي خبر داد و گفت: اين ضوابط از ابتداي اسفندماه لازم الاجرا خواهد بود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت بالاخره به دعواهاي قيمت‌گذاري خودروهاي وارداتي خود با شوراي رقابت پايان داد و ضوابط تعيين قيمت فروش خودروهاي وارداتي را ابلاغ كرد. بر اين اساس، از ابتداي اسفندماه تمامي نمايندگي‌ها و واردكنندگان خودرو ملزم به رعايت آن هستند.  مجتبي خسروتاج در نشست خبري خود با خبرنگاران بار ديگر از ضوابط واردات خودرو حمايت كرد و گفت: هيچ گونه انحصاري در واردات خودرو وجود ندارد و البته هر فرد واجد شرايطي كه ضوابط دريافت نمايندگي را داشته باشد، به طور قطع مي‌تواند نسبت به دريافت نمايندگي اقدام كند.  وي با اشاره به تعيين ضوابط قيمت‌گذاري انواع خودروهاي وارداتي از اول اسفندماه افزود: اين ضوابط ۱۴ بند دارد كه ارزش CIF خودرو، ثبت حقوق ورودي، مابه‌التفاوت ماليات بر ارزش ورودي، عوارض هلال احمر، بارگيري و هزينه‌هاي بارگيري و بندري، هزينه بازرسي فني، هزينه استاندارد و هزينه ثبت سفارش را در بر مي‌گيرد. وي تصريح كرد: فروشنده ۷ درصد مبلغ قيمت تمام شده را به اضافه ۳ درصد ارزش CIF خودرو بابت گارانتي و سود نمايندگي لحاظ خواهد كرد و چنانچه اين ضوابط رعايت نشود، حتماً با متخلفان برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.
 
 برگزاري نمايشگاه بهاره در 3 نقطه تهران
خسروتاج در ادامه سخنان خود به برگزاري نمايشگاه‌هاي فروش بهاره در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته شاهد برگزاري نمايشگاه‌هاي فروش بهاره در 31 استان كشور خواهيم بود.  وي افزود: در سراسر كشور 171 نمايشگاه با 20 هزارو 600 غرفه به منظور ارائه اقلام و مايحتاج شب عيد برپا خواهد شد كه اين تعداد در تهران در سه نقطه پارك ارم، حكيميه و بوستان ولايت خواهد بود.  به گفته خسروتاج برگزاري اين نمايشگاه‌ها از 5 تا 25 اسفندماه در يك دوره 10 روزه در سراسر كشور به اجرا در خواهد آمد.  معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با توضيح اين مطلب كه به طور جدي با نمايشگاه‌هايي كه بدون داشتن مجوز لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اقدام به برپايي نمايشگاه كرده باشند برخورد خواهد شد، افزود: طبق قانون تنها مرجع اعطاي مجوز به نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي ما هستيم؛ چراكه اعطاي مجوز با رعايت استانداردهاي لازم در زمينه ايمني و سلامتي محل نمايشگاه صورت مي‌گيرد و هر‌گونه تخلف دراين‌باره پيگيري خواهد شد.  
 
 آمار صادرات 10 ماهه
خسروتاج درخصوص رشد صادرات غير نفتي در 10 ماهه امسال گفت: اگر امروز با صادرات غيرنفتي 5/42 ميليارد دلار روبه‌رو هستيم نتيجه برنامه‌ريزي است كه در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي و صادراتي هدفگذاري شده است.  وي افزود: در اين مدت در بخش كشاورزي 3. 8 ميليارد دلار ارزش صادرات غيرنفتي برآورد شده است. در بخش صنايع غذايي حدود1. 6 ميليارد دلار، در بخش معدن و صنايع معدني بيش از 6ميليارد دلار و در بخش پتروشيمي بيش از 12 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي در طول 10 ماهه سال‌جاري را شاهد بوديم.  خسروتاج در ادامه سخنان خود با اشاره به تشكل فراگير اتاق‌ها و نقشي كه فعالان بخش اقتصادي و بنگاه‌هاي تجاري وتوليدي دراين زمينه ايفا مي‌كنند، افزود: اتاق‌هاي بازرگاني در طول سال‌هاي اخير از اهميت بالايي در اين راستا برخوردار شده‌اند.

   متهم كردن وزارت صنعت در خصوص واردات سيگار مارلبرو بي‌انصافي است
معاون وزير صنعت گفت: متهم كردن وزارت صنعت در خصوص واردات سيگار مارلبرو بي‌انصافي است. دست‌هاي پشت پرده‌اي در قاچاق سيگار وجود دارد كه مانع تحقق واردات رسمي سيگار به كشور مي‌شود.  خسروتاج با اشاره به اينكه واردات سيگار به كشور هم‌اكنون به اشكال مختلفي انجام مي‌شود، افزود: مي‌خواهيم به صورت يك سياستگذاري منسجم مسيرهاي غيررسمي واردات سيگار را شناسايي كنيم و ابزارهاي مناسب را براي جلوگيري از اين امر انجام دهيم. معاون وزير صنعت با اعلام اينكه هم‌اكنون طي جلسات مختلف خود با ستاد قاچاق كالا 17 قلم كالاي قاچاق كه به صورت غيررسمي وارد كشور مي‌شوند را شناسايي كرده‌ايم، تصريح كرد: به اعتقاد ما اگر واردات سيگار به صورت رسمي انجام شود، 500 ميليارد تومان حقوق و عوارض گمركي به خزانه كشور وارد خواهد شد.
وي با تأكيد بر اينكه وزارت صنعت براساس قانون و طبق اعلام مرجع اظهارنظر در هويت شركت‌هاي متقاضي دريافت مجوز كه همان كميته امور خارجه است، اقدام به صدور مجوز واردات سيگار مارلبرو به كشور كرده است، گفت: ما يك كار اصولي كرده‌ايم، چرا اين اقدام را زير سؤال مي‌بريد، افراد ذينفعي در قاچاق سيگار دخيل هستند كه مانع واردات رسمي آن به كشور مي‌شوند.  معاون وزير صنعت اضافه كرد: براساس اظهارنظر كميته بررسي هويت شركت‌هاي متقاضي حضور در ايران كه در وزارت امور خارجه قرار دارد، سيگار مارلبرو هويت صهيونيستي ندارد. وزارت صنعت براساس قانون عمل كرده و هيچ‌گونه تخلفي انجام نداده است.  خسروتاج در رابطه با واردات شكر نيز افزود: از ابتداي سال جاري بنا به نامه وزير جهاد كشاورزي در خصوص ذخاير مناسب شكر كشور، ثبت سفارش اين كالا متوقف شده است، شكرهايي كه امسال وارد كشور شده‌اند ثبت سفارش خود را در سال‌ گذشته انجام داده بودند به نحوي كه امسال مجوز واردات يك كيلو شكر نيز صادر نشده است.
وي همچنين در پاسخ به اينكه با اجراي قانون انتزاع وضعيت نظارت بر توزيع و قيمت كالاهاي اساسي بر عهده كدام يك از وزارتخانه‌هاي صنعت و كشاورزي است، گفت: تمامي وظايف اعم از توليد، تجارت و توزيع كالاهاي اساسي بر اساس قانون انتزاع در حيطه اختيارات وزارت جهاد و كشاورزي است و ما هيچ دخالتي در سياستگذاري، نظارت و توزيع كالاهاي اساسي ديگر نداريم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار