کد خبر: 697095
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
بیماری‌های قلبی- عروقی در بین خانم‌ها شیوع کمتری نسبت به آقایان دارد.

محمدرضا حسنی، متخصص قلب و عروق با اشاره به بیماری قلبی به عنوان اولین عامل مرگ و میر در آمریکا گفت:‌ شیوع بیماری قلبی در بین خانم‌ها نسبت به آقایان کمتر دیده می‌شود اما تا اندازه‌ای نیست که بتوان به آن بی توجهی کرد.

وی افزود: بیماری قلبی در بین خانم‌ها با یک دهه تاخیر نسبت به آقایان بروز می کند، آقایان در سن 40 و خانم‌ها در 50سالگی به این بیماری مبتلا می‌شوند البته این مسئله بدان معنا نیست که بیماری قلبی در بین خانم‌ها در سن 22سالگی بروز نکند.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به بیماری شایع قلبی در بین خانم‌ها اظهار داشت: ‌بیماری عروق کرونر در بین خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود، درد قفسه سینه در این بیماری میان خانم‌ها و آقایان متفاوت است، این درد در بین خانم‌ها به گونه‌ای دیگر بروز می کند.

حسنی ادامه داد:‌ پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در بین خانم‌ها و آقایان متفاوت است هر چند فاکتورهای بروز بیماری‌ قلبی در آ‌ن‌ها به طور یکسان مشاهده می‌شود. یکی از فاکتورهای متفاوت بروز این بیماری در بین این دو جنس را می توان سن ابتلا کمتر آقایان نسبت به خانم‌ها عنوان  کرد.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی اظهار داشت:‌ فرد با کنترل چربی، فشار و قند خون خود به طور سالیانه همچنین انجام ورزش‌هایی چون پیاده روی و دویدن می‌تواند از احتمال ابتلای خود به بیماری قلبی و عروقی بکاهد. علاوه بر این مواد فرد با استفاده از غذای سالم و نگه داشتن وزن(ایده آل نیز از بروز این بیماری پیشگیری می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار