کد خبر: 692069
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
قائم مقام کمیته امداد لرستان خبر داد:
طائف با بیان این‌که در حال حاضر تعداد ۲۵ مرکز نیکوکاری در استان لرستان وجود دارد، گفت: از ابتدای تأسیس این مراکز تا کنون مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۳۲ هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده است.
بهروج
به گزارش جوان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد لرستان، مجید طائف، قائم مقام کمیته امداد لرستان، گفت: مبانی دین مبین اسلام اهمیت زیادی برای امور معیشتی و اجتماعی مستضعفین قائل شده و به‌منظور ترغیب مسلمانان به رسیدگی به این امور خیریه، آیات و روایات بسیاری را به‌تبیین ضرورت و فضیلت چنین اموری اختصاص‌ داده‌ است.
وی افزود: از نظر قرآن یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان وتهی‌دستان است و هر کس به اندازه امکانات و توانمندی خویش وظیفه دارد خلاء‌های موجود در زندگانی افراد نیازمند را جبران و کمبودهای آن‌ها را پاسخگو باشد.
طائف بیان کرد: همان‌گونه که خداوند، فقرا را با فقر و نداری امتحان می‌کند، ثروتمندان را نیز با ثروت می‌آزماید، کمک به افراد نیازمند اگر همراه با خلوص نیت و به‌خاطر رضای پروردگار باشد دارای تأثیرات بی‌شماری است و برخی از آثار آن در همین جهان مشاهده می‌شود و برخی از آثار آن در جهان دیگربه عنوان پاداش‌های اخروی، ظاهر می‌‌شود.
قائم مقام کمیته امداد استان لرستان عنوان کرد: در جامعه نبوی، مسجد، محور بسیاری از امورات اجتماعی مسلمانان، از جمله پیگیری مشکلات نیازمندان بوده و شایسته است سنت «مسجد محوری» نیز احیا شده و روز‌به‌روز گسترش یابد.
وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: کمیته امداد باید هر چه بیشتر به کمک‌های مردمی متکی شود و بایستی روح انفاق و نیکوکاری در جامعه گسترش یابد.
طائف بیان کرد: در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، به فرمان حضرت امام(ره)، و به‌منظور حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان، کمیته امداد امام خمینی(ره) که سنگ بنای فعالیت آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد ‌تشکیل شد.
قائم مقام کمیته امداد استان لرستان تصریح کرد: این نهاد در چند دهه فعالیت خودخدمات و طرح‌های متنوع و متعددی را به‌منظور کمک به نیازهای ضروری مستضعفین و نیز توانمندسازی آن‌ها انجام داده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است، اما با توجه به عدم کفاف بودجه‌های دولتی این نهاد، رسیدن وضعیت مستضعفین کشور به وضعیتی که مطابق با شأن یک کشور اسلامی باشد بدون کمک‌ها و خدمات خیرخواهانه مردم امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به ساختار مراکز نیکوکاری گفت: مراکز نیکوکاری محله با اولویت مساجد اصلی تشکیل شده و برخی از معتمدین محل به‌عنوان اعضای هیئت‌ عامل در آن فعالیت داوطلبانه و خیرخواهانه دارند و رئیس هیئت عاملِ این مراکز، از افراد متعهد و اثرگذار و ترجیحاً از میان امام جماعت و اعضای هیئت‌امنای مسجد انتخاب می‌شود.
طائف با بیان این‌که هدف اصلی این مراکز در راستای شناسایی و ارتباط مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله نیکوکاران و موسسات خیریه برای جذب کمک‌های  مردم با هدف رفع نیازهای ضروری و توانمندسازی مستضعفین است، گفت: امید است با عنایت خداوند متعال و همت مردم خیردوست، مراکز نیکوکاری، روز به روز بالنده‌تر شده و منشأ خیر و برکات زیادی برای جامعه شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 25 مرکز نیکوکاری در استان لرستان وجود دارد، گفت: از ابتدای تاسیس این مراکز تا کنون مبلغ 13 میلیارد و 754 میلیون و 32 هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری گردیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار