کد خبر: 685968
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی:
امروزه وظیفه سنگینی بر دوش اصحاب رسانه گذاشته شده است و فعالان این عرصه باید در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نشست اصحاب رسانه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در استان مرکزی با عنوان کردن مطلب فوق گفت: تحلیل‌ها و بررسی‌های غلط در رسانه به مثابه خیانت به انقلاب اسلامی ایران است که رسانه‌ها باید در این مهم دقت بسیار داشته و اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: قطعا سهل‌انگاری اصحاب رسانه در این مهم روند حرکت و ترویج فرهنگ اسلامی را در کشور کند خواهد کرد.

دری‌ نجف‌‌‌‌‌‌‌‌آبادی بر لزوم تاسیس قرارگاه جبهه جنگ نرم تاکید کرد و ادامه داد: در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان لزوم تاسیس قرارگاه جبهه جنگ نرم و فرهنگی ضروری است که مسئولان باید به آن توجه ویژه کنند.

وی خاطر نشان کرد: انسان‌ها با مفهوم متعالی و پایبندی به ارزش‌های دینی، معنا پیدا می‌کنند و مومنان کسانی هستند که بر این دو مولفه اساسی پایبند و متعهد هستند.

رسانه ها چشم بیدار جامعه

در ادامه این نشست حسین شاکری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: امروزه دشمنان در راستای رسیدن به اهداف خود در بعضی از مواقع و تا حدودی موفق بوده‌اند که بخشی از آن ناشی از غفلت مدیران و مسئولان داخلی است.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه به دلیل تاثیرگذاری بر آحاد جامعه وظیفه خطیر و مهمی را در راستای مبارزه فرهنگی با دشمنان بر دوش دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: اصحاب رسانه باید با توجه به شگردها و پیشرفت‌های دشمن نقشه و برنامه پیروزی در مقابل توطئه‌های آنان را تدوین کنند.

شاکری خاطر نشان کرد: بررسی نحوه عملکرد اصحاب رسانه در حوزه فرهنگ عمومی، ترویج سبک زندگی اسلامی، مسایل اخلاقی و... توسط گروهی منتخب از همین قشر ضروری است.

وی بیان داشت: رسانه موظف است تا نحوه عملکرد دولت و مسئولان را با نگاهی توسعه‌گرا نقد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: اگر رسانه می‌خواهد عملکردی مطلوب داشته باشد باید به سمت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حرکت کند.

وی تاکید کرد: امروزه جامعه اسلامی در معرض آسیب افراط‌گرایی و تندروی‌ها قرار گرفته که ظهور گروه تروریستی و تکفیری داعش نمونه بارز این امر در منطقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ظهور مدعیان دروغین از دیگر مولفه‌هایی است که جوامع اسلامی از جمله ایران با آن روبرو است.

شاکری بیان کرد: رسانه باید بکوشد تا حقایق و چهره‌ای واقعی اسلام، وضعیت کنونی جوامع اسلامی و... را در جهان ترسیم کرده و به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: اگر اصحاب رسانه در حوزه فرهنگ عمومی در مبارزه با دشمنان با جدیت وارد شوند، قطعا بر اساس آموزه‌های دینی در مقابل آنان پیروز خواهند شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار