کد خبر: 685787
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
رئیس بسیج دانشجویی کشور در بازدید از غرفه «روزنامه جوان»
حيدري گفت: متاسفانه این وزارتخانه آخرین وزارتخانه ای بود که سال گذشته به دلیل انتصاب های نامناسب رئیس جمهور در معرفی وزیر به مجلس، صاحب وزیر شد. لذا امیدواریم امسال دولت مدل سال گذشته را تکرار نکند و بلکه با انتخابی درست نشان دهند که وزارت علوم سهمیه هیچ وزارتخانه، حزب، گروه و دسته خاصی نیست.

جوان‌آنلاين: دکتر محمد ودود حیدری، رئیس بسیج دانشجویی کشور ضمن بازدید از غرفه «روزنامه جوان» در بیستمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به وضعیت وزارت علوم اظهار داشت: وزارت علوم یکی از مهم ترین وزارتخانه های کشور است که اصلی ترین متولی آموزش عالی کشور محسوب می شود. در کشور ما آموزش عالی بخش های زیادی از جمله وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی و کاربردی و فرهنگیان را دربرمی گیرد که متولی اصلی این موضوع، وزارت علوم است.

حیدری ادامه داد: متاسفانه این وزارتخانه آخرین وزارتخانه ای بود که سال گذشته به دلیل انتصاب های نامناسب رئیس جمهور در معرفی وزیر به مجلس، صاحب وزیر شد. لذا امیدواریم امسال دولت مدل سال گذشته را تکرار نکند و بلکه با انتخابی درست نشان دهند که وزارت علوم سهمیه هیچ وزارتخانه، حزب، گروه و دسته خاصی نیست.

وی افزود: بنده معتقدم وزیر علوم باید فردی باشد که هم از نظر علمی وجاهت پذیرش و مقبولیت دانشگاهیان را داشته باشد و هم قائل به رشد علمی کشور باشد و سیاست اصلی اش را در وزارتخانه برای رشد علمی کشور بگذارد.

رئیس بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: وزیر علومی که به مجلس معرفی می شود باید گذشته شفاف مالی داشته باشد و به لحاظ مالی علامت سوالی در خصوص او وجود نداشته باشد، ضمن اینکه باید در خصوص فتنه سال 88 یک عملکرد شفاف و قابل دفاع ارائه دهد و در واقع دامن خود و خانواده اش از فتنه 88 مبرا باشد.
حیدری در پاسخ به سوال «جوان آنلاین» مبنی بر اینکه دلیل تعلل دولت برای معرفی وزسر پیشنهادی علوم به مجلس چیست، گفت: این روند معرفی وزیر علوم در ابتدای دولت یازدهم تا به حال اینگونه بوده که وزیر این وزارتخانه تحت فشار اصلاح طلبان انتخاب می شود و تا به حال هم شاهد بوده ایم که نفراتی را که رئیس جمهور معرفی کرده است چه در سال گذشته و چه امسال همه از یک تفکر فکری خاص و از یک گروه خاص سیاسی انتخاب و معرفی شدند و عمدتا هم با شاخصه های مجلس در وزارت علوم تطابق نداشته است.

وی در خاتمه یادآور شد: امیدواریم رئیس جمهور محترم با یک انتخاب درست و با رعایت شاخصه های مجلس دو مورد را نشان دهند؛ ابتدا اینکه ثابت کنند شعاری که در خصوص تعامل با مجلس می دهند شعار صادقانه و درستی است و دوم اینکه ثابت کنند این وزارتخانه سهم هیچ حزب و گروه خاص نیست.    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار