کد خبر: 682000
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
3 طلا، 11 نقره و8 برنز در روز دوم پارا‌آسيايي
امير جعفري در وزنه‌برداري دسته 59 كيلوگرم بر سكوي قهرماني ايستاد تا...
وحيد صابري
پرونده ايران در دومين روز بازي‌هاي پاراآسيايي با 42 مدال بسته شد. در روز دوم ايران 22 مدال كسب كرد كه تنها سه مدال به رنگ طلا بود، 11 مدال نقره و 8 مدال نيز به رنگ برنز بود. ايران در حال حاضر با 42 مدال در رده پنجم جدول رده‌بندي قرار دارد، در حالي كه ازبكستان با 15 نشان كه 12 مدال آن به رنگ طلا است در رده چهارم جاي دارد.
 
يكي از خوش‌رنگ‌ترين مدال‌هاي روز دوم ايران را ساره جوانمردي در تير‌اندازي تپانچه بادي 10 متر به دست آورد. جوانمردي با كسب اين مدال طلا دومين طلاي خود را در اين بازي‌ها كسب كرد.
الوانپور نماينده دووميداني كشورمان در ماده پرتاب نيزه نيز يك مدال طلاي ديگر به نام خود ثبت كرد. وي با ثبت ركورد ٣٧ متر و ٢٣ سانتي‌متر علاوه بر جابه‌جايي ركورد جهان، مدال طلاي اين ماده را نيز از آن خود كرد. حميد اسلامي در دوي 1500 متر با ثبت ركورد 4 دقيقه و 21 ثانيه و 62 صدم ثانيه به مدال نقره دست يافت. عيسي شكري‌پور در همين ماده به عنواني بهتر از چهارمي نرسيد.
 
جلال خاكزاديه در پرتاب ديسك مردان با ثبت ركورد 42 متر و 33 سانتي متر به مدال نقره دست يافت. سيامك صالح فرج زاده در پرتاب ديسك برنز گرفت و هاجر تكتاز در پرتاب وزنه هم مدال نقره را كسب كرد.
 
امين عبدول‌پور در دوي 1500 متر به مدال نقره دست يافت. در رشته پرتاب نيزه هاشميه متقيان، در ماده پرتاب نيزه با ثبت ركورد 14 متر و 22 سانتي‌متر توانست به مدال نقره دست يابد و ليلا ملكي در همين ماده با 13 متر و 48 سانتيمتر سوم شد و برنز گرفت. در دوي 200 متر نيز سيد حبيب حسيني توانست مدال نقره را از آن خود نمايد.
 
همچنين در پرتاب وزنه مسعود حيدري به مدال نقره اين ماده دست يافت. عبدالرسول ميرشكاري، پرتابگر نيزه ايران ديگر ورزشكار ايران بود كه ايران را صاحب يك مدال برنز ديگر كرد. علي الفت لاوي در پرش طول مردان كلاس F36/37/38 با ثبت ركورد 5 متر و 93 سانتي متر به مدال برنز دست يافت.
 
در مسابقات شناي 100 متر آزاد كلاس S 10 شاهين ايزديار به مدال نقره رسيد. محمد حسين كريمي نيز در 100 متر كرال پشت كلاس s 13 برنز گرفت. كريمي روز قبل در 50 متر كرال سينه هم برنز گرفته بود. همچنين شاهين ايزديار و محمد حسين كريمي در 100متر آزاد مدال‌هاي نقره و برنز گرفتند. ايزديار با كسب مدال نقره 100متر پروانه، سومين مدال نقره خود را در بازي‌هاي پاراآسيايي اينچئون كسب كرد. عرفان اسماعيلي و مازيار ماضي، شناگران راه يافته به فينال ماده 100 متر پروانه مدالي كسب نكردند.
 
امير جعفري در وزنه‌برداري دسته 59 كيلوگرم بر سكوي قهرماني ايستاد تا سومين طلاي دومين روز‌مان به دست آيد. جعفري ارنگه با مهار وزنه ١٨٨ كيلوگرمي مدال طلا را بر گردن آويخت و ركورد آسيا را دو كيلوگرم افزايش داد. حمزه محمدي ديگر ورزشكار كشورمان در اين دسته با بالا بردن وزنه ١٨5 كيلوگرمي مدال نقره را به دست آورد.
 
عاليه محمودي ديگر نماينده ايران با 9/164 به مدال برنز اين ماده دست پيدا كرد. مهدي زماني در تپانچه بادي 10 متر مردان در كلاس SH1 صاحب مدال نقره شد. در جودو هم سعيد رحمتي در وزن 66 كيلوگرم مدال برنز گرفت.
 
تيم ملي گلبال بانوان ايران در بازي‌هاي پاراآسيايي موفق به شكست تايلند با نتيجه ١١ بر ٢ شد.  بانوان گلباليست در ادامه رقابت‌هاي خود با تيم ژاپن روبه رو مي‌شوند.
 
در ادامه رقابت‌هاي تيراندازي با كمان بازي‌هاي پاراآسيايي و در قسمت تيمي اين مسابقات، در بخش بانوان زهرا نعمتي و راضيه شير محمدي و در بخش مردان ابراهيم رنجبر و غلامرضا رحيمي با غلبه بر حريفانشان به مرحله حذفي راه پيدا كردند. مرحله حذفي مردان با حضور 32 و بانوان با حضور 16 بازيكن از امروز آغاز مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار