کد خبر: 671924
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
یک نماینده مجلس محلی نینوا خبر داد که در موصل داعش درحال دستگیر کردن کردها است و قصد دارد این شهر را از وجود کردها پاکسازی کند.

 پایگاه خبری نهرین نت نوشت: بشار کیکی نماینده پارلمان با اشاره به اینکه در موصل داعش درحال دستگیر کردن کردها است و قصد دارد این شهر را از وجود کردها پاکسازی کند،‌ گفت: داعش تعداد ایست‌های بازرسی خود را افزایش داده است و در صورت مشاهده فردی که دارای هویت کردی است وی به سرعت دستگیر خواهد شد.

این نماینده با اشاره به دستگیری تعداد زیادی از کردها در موصل پس از دستگیری به مکان‌های نامعلوم انتقال یافته‌اند و برخی از مفتی‌های طرفدار داعش این درخواست را هم از مردم کرده‌اند.

این نماینده در ادامه خبر داد که تعدادی از آوارگان عراقی به مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگه بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه داعش تمام خدمات در مناطق تحت کنترل را متوقف کرده تصریح کرد که داعشی‌ها با قطع کردن آب و برق شرایط دشواری را برای مردم فراهم کرده و علی رقم بازگشت آوارگان مسیحی و ایزدی به برخی از این مناطق همچنان شرایط دشوارشان ادامه دارد.

نیروهای پیشمرگه و نیروهای ارتش عراق طی روزهااخیر با تشدید حملات خود توانسته‌اند برخی از مناطق اطراف موصل به ویژه بلندی‌های مشرک به دشت موصل را به کنترل خود درآورند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار