کد خبر: 670031
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد فشارخون بالا و عوارض آن در بین کودکان در سالهای اخیر، افزایش یافته و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: براساس آمارهای مختلف از هر پنج یا شش نفر جمعیت، یک نفر دچار مشکل فشار خون بالا است که اغلب افراد مبتلا در سنین میانسالی و سالمندی هستند.


وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر شاهد افزایش ابتلا به برخی از بیماری‌های مزمن در بین کودکان و نوجوانان بوده‌ایم، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن در سنین پائین بسیار دیده می‌شود که این موضوع موجب افت کیفیت زندگی به ویژه در بین کودکان می‌شود.
 
سالاری تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد فشارخون بالا و عوارض آن در بین کودکان در سالهای اخیر، افزایش یافته و نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.
 
وی یادآور شد: نگرانی عمده‌ای که در خصوص کودکان مبتلا به فشارخون بالا وجود دارد، عدم درمان به موقع و مناسب اغلب این مبتلایان است که متأسفانه عوارض خطرناکی به همراه دارد.
 
سالاری خاطر نشان کرد: فشارخون بالا در کودکان و عدم درمان آن، موجب افزایش موارد ناراحتی‌ها و مشکلات قلبی در بین کودکان خواهد شد.


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار