کد خبر: 660025
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
طی سه سال فعالیت مركز قلب امام علي (ع) کاشان:
از زمان راه اندازي مركز قلب امام علي (ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان طی سه سال گذشته، بیش از 900 عمل موفق جراحی قلب باز در این مرکز انجام شد.
هادی مومنی راوندی
رئيس بخش جراحي قلب مركز فوق تخصصي قلب و عروق امام علي (ع) مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي كاشان با اعلام این مطلب گفت: جراحی قلب باز انجام شده در این مرکز شامل بای پس عروق کرونر، جراحی دریچه قلب، بیماران مادرزادی، تومورهای قلبی، جراحی مربوط به پارگی آئورت و ... بوده است.
وی، میزان هزینه اعمال جراحی قلب را در این بیمارستان براساس تعرفه دولتی بیان و تاکید کرد: با اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت در کشور بیماران بستری فقط 10 درصد از هزینه های درمان خود را پرداخت می کنند.
دکتر محمد صادق پور عباسی، با اشاره به اینکه عوارض پس از عمل جراحی در مرکز قلب و عروق امام علی (ع) پایین تر از استاندارد جهانی است، افزود: میزان مرگ و میر بعد از عمل جراحی نیز در این مرکز در حد استاندار جهانی یعنی حدود سه درصد است که حتی از پیشرفته ترین مراکز قلب دنیا پایین تر می باشد.
وی با بیان اینکه کلیه اعمال جراحی قلب باز به جزء اعمال جراحی اطفال در مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان انجام می شود، اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک این اعمال نیز در این مرکز انجام شود.
دکتر پورعباسی، با اشاره به اينكه مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان به عنوان تنها بيمارستان جنرال منطقه قم تا اصفهان است، افزود: بخش کاردیولوژی مداخله ای از زمان افتتاح مرکز قلب امام علی (ع) و بخش الکتروفیزیولوژی قلب (تعبیه باتری قلبی) نیز به تازگی فعالیت خود را در این مرکز آغاز کرده است.
به گفته وی، این مرکز با شبانه روزي شدن خود علاوه بر ارائه خدمات به بیماران قلبی شهرستان کاشان، بیماران قلبی از شهرستان‌های آران و بیدگل، نطنز، دلیجان، محلات، اردستان، بادرود و اراک و همچنین استان‌های شمالی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، قم، مرکزی و حتی تهران را نیز پذیرش کرده است.
گفتنی است مركز قلب امام علي (ع) این بیمارستان با جديدترين تجهيزات استاندارد و به روز دنيا و تيم مجرب و با سابقه جراحي در 30 بهمن ماه 1389 با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي راه اندازی شد و اولین عمل جراحی قلب باز در اسفند 1389 انجام و پس از حضور دکتر پورعباسی در تیرماه سال 1390 فعالیت مستمر خود را آغاز کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار