کد خبر: 657998
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
مدیر کل امور مالیاتی لرستان خبر داد:
مدیر کل امور مالیاتی استان لرستان بیان کرد: مودیان مالیاتی این استان طی سه ماهه نخست امسال 390 میلیارد ریال مالیات به دولت پرداخت کرده اند.

پورامیدی تصریح کرد : این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات های مستقیم و غیرمستقیم از جانب مودیان مالیاتی استان در سال 92 نسبت به سال91 بیش از 29 درصد افزایش یافته،گفت : سال گذشته یک هزار و 910 میلیارد ریال مالیات در استان پرداخت شد که این رقم نسبت به میزان هدفگذاری شده در استان بیش از 92 درصد تحقق داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به هشت درصد افزایش یافته،خاطر نشان کرد : بر اساس قانون، دولت مکلف است نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از سال اول برنامه سالیانه یک واحد درصد اضافه نماید به گونه ای که در پایان برنامه به هشت درصد افزایش یابد که سهم شهرداری ها از این میزان سه و سهم دولت پنج درصد خواهد بود.

پور امیدی ابراز داشت : طبق قانون بودجه سال 1393 کل کشور نیز مقرر شده که از ابتدای سال علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت بر نرخ مالیات برارزش افزوده سهم دولت اضافه شود.

وی اذعان داشت : به منظور اطلاع مودیان از احکام مقرر قانونی و در راستای اجرای دقیق قانون و مقررات

، تمامی مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال93 مکلفند در تمام مبادلات عرضه کالا و خدمات، مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ هشت درصد در صورت حسابها درج و از خریداران وصول کرده و برابر مقررات به حسابهای ذخیره شده کشور واریز نمایند

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار